آشنایی با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و مزایای آن


نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) راهکاری است که شرکتها برای مدیریت تعامل با مشتریان و مشتریان بالقوه از آن استفاده می کنند. CRM به سازمانها کمک می کند تا فرایندها را ساده تر کنند ، روابط مشتری را تقویت کنند ، فروش را افزایش دهند ، خدمات مشتری را بهبود بخشند و سودآوری را نیز افزایش دهند. وقتی افراد در مورد CRM صحبت می کنند ، معمولاً به سیستم CRM مراجعه می کنند ، ابزاری که برای مدیریت تماس ، مدیریت فروش ، بهره وری و موارد دیگر استفاده می شود. هدف از سیستم CRM ساده است: بهبود روابط تجاری.
بیشتر بخوانید : موفقیت را با رعایت این ۵ قانون طلایی بیل گیتس تجربه کنید
نرم افزار CRM چه کاری انجام می دهد؟
نرم افزار CRM اطلاعات تماس با مشتری مانند ایمیل ، تلفن ، مشخصات رسانه های اجتماعی ، وب سایت و موارد دیگر را ضبط می کند. همچنین می تواند اطلاعات دیگری مانند اخبار اخیر درباره فعالیت های شرکت را به صورت خودکار جلب کند و می تواند جزئیاتی از قبیل علایق شخصی مشتری در ارتباطات را ذخیره کند. سیستم CRM این اطلاعات را سازماندهی می کند تا سوابق کاملی از افراد و شرکت ها در اختیار شما قرار گیرد ، بنابراین می توانید با گذشت زمان ارتباط خود را بهتر درک کنید. نرم افزار CRM با ایجاد یک نمای ۳۶۰ درجه از مشتری ، گرفتن روابط متقابل آنها با مشاغل و با جستجوی اطلاعات مورد نیاز برای مکالمه بهتر با مشتریان ، مدیریت ارتباط با مشتری را بهبود می بخشد.
چرا نرم افزار CRM اهمیت دارد؟
CRM یک تجارت را قادر می سازد تا روابط خود را با مشتریان ، کاربران خدمات ، همکاران ، شرکا و تأمین کنندگان عمیق تر کند. جعل روابط خوب و پیگیری چشم اندازها و مشتریان برای دستیابی و حفظ مشتری ، که در مرکز عملکرد CRM است ، بسیار مهم است. شما می توانید همه چیز را در یک مکان مشاهده کنید – یک داشبورد ساده و قابل تنظیم که می تواند تاریخ قبلی مشتری را با شما ، وضعیت سفارشات آنها ، هرگونه خدمات برجسته مشتری و سایر موارد به شما بگوید. گارتنر پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۱ ، فناوری CRM بزرگترین حوزه درآمدی در نرم افزار سازمانی خواهد بود. اگر شغل شما به طول می انجامد ، می دانید که برای آینده نیاز به یک استراتژی دارید. برای مشاغل آینده نگر ، CRM چارچوبی برای آن استراتژی است.
تیم های فروش می توانند از CRM برای درک بهتر مسیر فروش خود استفاده کنند.
برای مثال ، مدیران فروش می توانند به اطلاعات موثق در مورد پیشرفت اعضای تیم های مختلف در دستیابی به اهداف فروش خود دسترسی پیدا کنند ، و ببینند که تیم ها ، محصولات و کمپین های فروش شخصی چقدر خوب عمل می کنند. فروشندگان از مزایای کاهش ادمین ها، درک عمیق تر از مشتریان خود ، و فرصتی برای صرف زمان بیشتر برای فروش و زمان کمتر برای وارد کردن داده ها سود می برند.
تیم های بازاریابی می توانند از CRM برای ساده تر و دقیق تر کردن پیش بینی استفاده کنند.
آنها می توانند در هر فرصتی دیدی واضح و مشخص داشته باشند و کل سفر مشتری را از تحقیق تا فروش به تصویر بکشند ، بنابراین به آنها درک بهتری از مسیر فروش یا کارهای آینده را می دهند. همچنین می توان اطلاعاتی را درباره فعالیت رسانه های اجتماعی عمومی مشتریان – دوست داشتن و دوست نداشتن آنها و احساسات آنها در مورد مارک ها و مشاغل خاص درج کرد.
تیم های خدمات مشتری می توانند مکالمات را به طور مؤثر در کانالها پیگیری کنند.
ممکن است مشتری یک مسئله را در یک کانال مطرح کند – مثلاً توییتر یا فیس بوک – اما سپس برای حل آن به ایمیل ، تلفن یا گپ زنده مراجعه کند. بدون داشتن بستر مشترک برای تعامل با مشتری (CRM) ، ارتباطات می توانند در سیل اطلاعات از دست رفته و یا از بین بروند . که منجر به پاسخی رضایت بخش به مشتری ارزشمند می شود.
مزایای نرم افزار CRM شامل موارد زیر است:
۱. مدیریت تماس پیشرفته
۲. همکاری متقابل تیمی
۳. افزایش بهره وری
۴.مدیریت فروش توانمند
۵. پیش بینی دقیق فروش
۶. گزارش معتبر
۷. معیارهای فروش بهبود یافته
۸.افزایش رضایت و مدیریت ارتباط با مشتری
۹. بازاریابی تقویت شده(ROI)
۱۰. محصولات و خدمات غنی شده
بیشتر بخوانید : انواع بازاریابی و روشهای تشویق مشتری برای خرید محصولات
نکته ی آخر…
در آخر لازم به ذکر است که نرم افزار های متعددی در ارتباط با CRM توسط شرکت های مختلف در داخل ایران توسعه داده شده که با یک سرچ ساده در گوگل می توانید این نرم افزار ها را مشاهده و دانلود و استفاده کنید البته باید بدانید برای استفاده ازین نرم افزار نیاز به آموزش دارید از مدیر تا کارکنان باید آموزش ببینند تا بتوانند به خوبی ازین نرم افزار استفاده کنند. اگر قصد افزایش بهره وری برای کسب و کار خود و همچنین جلب رضایت مشتریان خود دارید هرچه سرعتر به سراغ این نرم افزار بروید.در اینجا بهترین نرم افزار های CRM دنیا را مشاهده کنید.
دیدگاه شما