پلی استیشن ۵ سونی – هر آنچه که درباره ی این کنسول باید بدانید!!


بعد از موفقیت کنسول های نسل هشتم کم کم شاهد شایعاتی در مورد کنسول نسل بعدی پلی استیشن ۵ سونی هستیم. در ادامه به بررسی شایعات و آنچه که می دانیم میپردازیم.
هر آنچه که درباره پلی استیشن ۵ سونی باید بدانیم
رسمی شده است! کنسول نسل بعدی پلی استیشن PS5 (پلی استیشن ۵) نام دارد و در پایان سال ۲۰۲۰ به کره زمین می اید.
در اوایل سال جاری از مارک سرنی ، معمار اصلی کنسول بعدی سونی شنیدیم که سونی روی جانشین PS4 Slim و PS4 Pro کار می کند. در حالی که او نام رسمی یا تاریخ انتشاری را به اشتراک نگذاشت ، Cerny برخی جزئیات درباره آنچه ما از سخت افزار آن انتظار داریم را روشن کرد.فهمیدیم که PS5 هنوز هم با دیسک بازی ها را پلی خواهد کرد – اما در مورد مشخصات دقیق سخت افزار و اینکه چگونه آن را با برنامه های سونی و مایکروسافت برای پخش بازی پیوند می دهد، تا حد زیادی در تاریکی باقی مانده ایم. اگرچه ، در ماه های اخیر ، سونی اطلاعات آبدار و خوبی مانند پنجره رسمی انتشار PS5 ، نام و چند جزئیات در مورد ویژگی های پلی استیشن ۵ را افشا کرد. علاوه بر این ، نشست های شگفت انگیزی داشته ایم ، در قالب ثبت اختراع توسط سونی ، که به نظر می رسد شکل عمومی PS5 ، ورودی دکمه ها و دریچه های خنک کننده را نشان می دهد – که تایید شده کیت dev PS5 در یک عکس درز شده است – البته ما انتظار داریم که طراحی محصول نهایی برای عرضه پلی استیشن ۵ اواخر سال ۲۰۲۰ متفاوت باشد.
سونی امسال تصمیم تاکتیکی برای پرش از بازی E3 2019 گرفت ، اما در اواخر سال هیچ اعلامیه بزرگی در Gamescom 2019 وجود نداشت. مایکروسافت تمایل دارد کنسول Xbox Project Scarlett خود را نشان دهد – که می دانیم اواخر سال ۲۰۲۰ نیز در حال اماده شدن است – اما این روزهای ابتدایی نبرد اجتناب ناپذیر PS5 vs Xbox Project Scarlett را هنوز هم یک سوال مهیج در نظر گرفته است.
اما با نزدیکتر شدن نزدیک شدن به سال ۲۰۲۰ ، سونی فقط می تواند جزئیات دقیق تر نسل بعدی پلی استیشن را بسیار پنهان نگه دارد – و بین مشخصات شایعه شده ، عناوین احتمالی نسل بعدی و ویژگی های رسمی که از آنها آگاه هستیم ، چیزهای زیادی وجود دارد که فعلاً ما را سرگرم نگه دارد. .
در مقاله همه چیزهایی که ما تاکنون در مورد پلی استیشن ۵ می دانیم وجود دارد و آنچه امیدواریم با نزدیک شدن به تاریخ انتشار به ما نشان داده شود.
سوالات متداول PS5:
- پلی استیشن ۵ چیست؟ کنسول پلی استیشن نسل بعدی خواهد بود و جایگزین PS4 Slim و PS4 Pro خواهد شد.
- چه زمانی منتشر خواهد شد؟ “تعطیلات ۲۰۲۰” بنابراین بین اکتبر و دسامبر سال ۲۰۲۰.
- چه بازی هایی می توانم روی آن بازی کنم؟ هنوز هیچ چیز تأیید نشده است ، اما انتظار دارید از همه حق رای دادن های بزرگ سونی – و همچنین موارد انحصاری در توسعه مانند Death Stranding و Ghosts Tsushima بتوانید بازی کنید.
- آیا PS5 واقعیت مجازی خواهد داشت؟ بله. کنسول نسل بعدی با سخت افزار فعلی PSVR سازگار خواهد بود و شایعات مربوط به PSVR 2 نیز وجود دارد.
- هزینه PS5 چقدر خواهد بود؟ PS4 و PS4 Pro در زمان عرضه هر دو ۳۹۹ دلار / ۳۴۹ پوند بودند ، اما انتظار داریم PS5 کمی بیشتر قیمت داشته باشد.
مواردی از پلی استیشن ۵ که با اطمینان می دانیم :
یک چیپست ۸ هسته ای AMD پردازنده مبتنی بر معماری نسل سوم Ryzen ، با یک پردازنده گرافیکی به همراه بهترین ویژگی های GPU از خانواده Radeon Navi. ساخته شده برای اهداف SSD صدای سه بعدی؛ سازگاری با نسل قبل کنسول پلی استیشن و سخت افزار PSVR. پشتیبانی از تلویزیون های ۸K. همه این موارد توسط MarkSt Cerny ، شخصیت اصلی و مهم پلی استیشن ، مردی که PS4 را ساخت و اکنون مسئول توسعه کنسول نسل بعدی می باشد فاش شده است.در حالی که ظاهر کنسول یک راز باقی مانده است ، اما باطن آن مورد توجه قرار می گیرد و بسیار امیدوار کننده می باشد.
این پردازنده AMD و GPU AMD یک و دو پانچ قدرت ردیابی اشعه را باز می کند ، یک تکنیک پیشرفته روشنایی که می تواند سطح بعدی را برای دیدن تصاویر به ارمغان بیاورد. این یک تکنیک هالیوودی است که در عینک های CGI با بودجه بزرگ استفاده می شود ، سطح وفاداری بصری بالایی را می توان از پلی استیشن ۵ انتظار داشت. مارک چرنی گفت: ردیابی شاعه توسط سخت افزار GPU انجام می شود نه سطح نرم افزار. چرنی توضیح داد: “در سخت افزار GPU شتابگیری در برابر اشعه وجود دارد.” “آنچه من معتقدم جمله ای است که مردم به دنبال آن بودند.” با پشتیبانی از تلویزیون ۸K ، بافت های بسیار مفصل تری وجود دارد و موارد بسیار بزرگتری نیز در آن وجود دارد.
اخبار مربوط به یک درایو SSD خسته کننده خواهد بود – فقط به این دلیل که بازی ها پیچیده تر می شوند ، این بدان معنا نیست که بارگیری آنها نیز کندتر خواهد بود. تخمین زده می شود که SSD جدید ۱۹ برابر سریع تر از روش های سنتی ذخیره سازی SSD باشد (اما با توجه به اختلاف سرعت بین SSD و درایو نوری ، نصب بازی ها الزامی خواهد بود).
بازی های فیزیکی برای PS5 از دیسک نوری ۱۰۰ گیگابایتی استفاده می کنند که در یک درایو نوری قرار گرفته است که به عنوان یک پخش کننده ۴K Blu-ray مضاعف است و سخت افزار نسل بعدی دارای یک رابط کاربری کاملاً بازسازی شده خواهد بود. Cerny در مورد UI جدید گفت: “با وجود اینکه بوت شدن بازی ها نسبتاً سریع انجام می شود ، ما نمی خواهیم بازیکن مجبور شود بازی را بوت کند ، به جای اینکه ببیند چه چیزی وجود دارد که بازی را بوت می کند ، بازی اماده بازی کردن باشد.” “سرورهای بازی های چند نفره مجموعه فعالیتهای قابل اتصال را در زمان واقعی به کنسول ارائه می دهند.
بازی های تک نفره اطلاعاتی مانند آنچه را که می توانستید انجام دهید و چه پاداش هایی را برای تکمیل آنها دریافت می کنید ، ارائه می دهد – و همه این گزینه ها در رابط کاربری قابل مشاهده خواهند بود . شما به عنوان یک بازیکن فقط به سمت هر آنچه دوست دارید می روید. ” صوت با توجه به گفته های Cerny ، به لطف یک موتور صوتی جدید که صدای همه جانبه را به همراه خواهد داشت – به خصوص اگر از هدفون استفاده می کنید ، به “استاندارد طلای” جدیدی نیز در PS5 می رسد. در حالیکه جزئیات آن ناشناخته و نامفهوم است ، انتظار داریم چیزی شبیه به تجربه دیده شده با مجموعه Dolby Atmos باشد.
کنسول نسل بعدی یعنی پلی استیشن ۵ سونی همچنین عملکرد بهبود یافته بازیهای ابری و قدرت “گرافیکی بهبود یافته” را ارائه می دهد. این جمله مستقیم از خود شرکت سونی است ، همانطور که در طول ارائه استراتژی شرکت ، اوج زیرکی را نشان داد.
سونی در بیانیه ای ارسال شده پس از ارائه ، گفت: “دو کلمه کلیدی در نسل بعدی پلی استیشن ” همه جانبه “و” یکپارچه “هستند ، با” تجربه همه جانبه “ایجاد شده توسط این کنسول افزایش چشمگیر سرعت رندر گرافیکی ، که از طریق اشتغال حاصل می شود را خواهیم داشت و همچنین شاهد قدرت محاسباتی بیشتر بهبود یافته و یک SSD فوق سریع و باند پهن سفارشی سریع خواهیم بود .” این شرکت همچنین با Playstation Now اهمیت برنامه های بازی های ابری خود را تقویت کرده و تا حدودی با کمال تعجب بر ویژگی کم مصرف Remote Play خود افزوده است و می گوید “تکامل” این امر در آینده “یک تجربه بازی یکپارچه را در هر زمان و هر مکان” ارائه می کند.
Remote Play در حال حاضر به عنوان بخشی از بسته PS4 موجود است و این امکان را برای شما فراهم می کند که بازی را مستقیماً از طریق کنسول به رایانه ، تلفن هوشمند ، تبلت یا کنسول دستی PS Vita منتقل کنید. اما سونی می گوید با پیشبرد این مسئله ، “جدیدترین فناوری های محاسبات ، جریان ، ابر و ۵G” به شما اجازه می دهد و عملکرد PlayStation Now را بهبود می بخشد. سونی همچنین نمایشی از سیستم ذخیره سازی SSD سفارشی را که در دستگاه نسل بعدی خود به کار خواهد رفت نشان داد ، بار دیگر در خانه را چکش زد که چگونه انتظار دارد بارهای فوق سریع را برای بهبود تجربه پخش فراهم کند.
به نظر می رسد همان نسخه نمایشی است که معمار سخت افزار پلی استیشن مارک سرنی در ماه آوریل نشان داد ، و سونی اعلام کرد که SSD در حال استفاده ۱۹ برابر سریعتر از نسخه های استاندارد است. در حقیقت ، حق ثبت اختراع از سونی نوعی از نرم افزار بارگذاری را توصیف می کند که به طور اساسی با استفاده از آن صفحه های بارگیری در کل از بین می رود. در این جلسه از دو قطعه اصلی پازل برای PS5 پرده برداشته می شود – اول اینکه کنسول نسل بعدی از پردازنده نسل سوم ۸ هسته ای AMD Ryzen AMD ساخته شده با میکروکاریکت ۷ نانومتری Zen 2 استفاده خواهد کرد. ، در کنار یک GPU Radeon Navi سفارشی قادر به ردیابی پرتوها ، و همکاری شگفت انگیز با مایکروسافت برای تقویت زیرساخت های ابری PlayStation Now.
سونی همچنین تایید کرده است که سازگاری به عقب “فوق العاده قدرتمند” PS5 به شما در بازی کردن عنوان های کنسول نسل هشت کمک فراوانی خواهد کرد. همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه PS5 می تواند با PS4 ، PS3 ، PS2 و PlayStation اصلی سازگار باشد ، بدین معنی است که کتابخانه بازی های آن می تواند درست به روزهای طلایی اواسط دهه ۹۰ بازگردد. سازگاری با PS4 اکنون تأیید شده است ، و همچنین پشتیبانی از PSVR. سونی همچنین تأیید کرده است که بازیکنان PS5 به لطف این سازگاری قدرتمند به عقب قادر خواهند بود به صورت آنلاین با بازیکنان PS4 بازی کنند.
تاریخ انتشار پلی استیشن ۵ سونی
سونی رسما تأیید کرده است که PS5 را در “تعطیلات ۲۰۲۰” را که بین اکتبر و دسامبر سال ۲۰۲۰ است ، منتشر خواهد کرد.این امر پلی استیشن ۵ را با Xbox Project Scarlett که در همین دوره منتشر می شود ، مستقیماً در رقابت قرار می دهد.
کنترل کننده PS5
طبق گفته سونی ، PS5 با کنترلر خاص خود همراه خواهد بود. کنترلر PS5 (ما هنوز نام رسمی آن را نمی دانیم) شامل بازخورد هاپیتیک برای جایگزینی فناوری رامبل DualShock 4 است. این هدف برای بهبود بازخورد کنترلر و در نتیجه غوطه وری بازیکن در بازی هاست.کنترل کننده PS5 همچنین از محرک های سازگاری استفاده می کند که سونی می گوید “در دکمه های ماشه (L2 / R2) گنجانده شده است”. این محرک ها به توسعه دهندگان امکان می دهد تا مقاومت محرک ها را برای برنامه ریزی دقیق تر اقدامات در بازی ها، برنامه ریزی کنند.
رقابت PS5
نسبت به تاریخ عرضه PS5 بسیار بی تاب بودیم ، اما در نهایت می دانیم که این کنسول در پایان سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. نمی توانیم سونی را مقصر بدانیم که با توجه به وسعت و وفادار بودن آن ، چند سال دیگر را برای بهبود آخرین نسخه PS4 طی کند. از این گذشته ، PS4 Pro هنوز هم نسبتاً جدید در بازار به حساب می اید و رقیب مستقیم آن ، Xbox One X مایکروسافت ، نسخه جدید دیگری به نام اسکالت در حال توسعه قرار دارد.به نظر می رسد مایکروسافت کنسول نسل بعدی خود را در همان تاریخ انتشار سونی منتشر خواهد کرد و این دو را در رقابت مستقیم قرار می دهد.
علاوه بر Xbox بعدی ، PS5 نیز باید با Google Stadia – یک سرویس بازی با تمرکز استریم از اینترنت رقابت کند. با تردید استریم، یکی از عناصر اصلی هر کنسول در حال پیشرفت و بهبود است (و حق ثبت اختراع ابر سونی که از قبل فاش شده است) ، تخصص گوگل در زیرساخت های اینترنت می تواند آنها را به عنوان یک شرکت کننده اسب تاریک در مسابقه تبدیل کند.اما اگر اشتیاق برای استریم دادن دارید ، کنسولهای خانگی قدرتمند تا حدود مناسبی پاسخ گوی شما خواهند بود.
دیدگاه شما