علائم افسردگی و روشهای درمان افسردگی بدون دارو در خانه

3 هفته پیش
درمان افسردگی
Rate this post

افسردگی یک نوع اختلال حالت (خلق) است که منجر به احساس مداوم ناراحتی و از دست دادن علاقه می شود. شما باید بعنوان یک انسان راه درمان افسردگی را بدانید. افسردگی بر چگونگی احساس ، فکر و رفتار شما تاثیر می گذارد و می تواند باعث انواع مختلفی از مشکلات حسی و فیزیکی شود . ممکن است در انجام کارهای روزمره تان دچار مشکل شوید و تا حتی اگر افسردگی درمان نشود ممکن است شما را به این حس برساند که زندگی ارزش زیستن ندارد. به هر حال، افسردگی ضعف نیست، بلکه چیزی است که می توان آن را با روشهای علمی درمان کرد . 

علایم افسردگی

ممکن است افسردگی فقط یک بار در طول زندگی برای شما رخ دهد، اما معمولاً افراد مرحله های متعددی از افسردگی را تجربه می کنند. در طی این مراحل ، نشانه ها بیشتر روزها بروز می کنند . علایم افسردگی شامل موارد زیر میتواند باشد که در هر کدام نیاز است درمان افسردگی به جدیت آغاز شود .

افسردگی چیست

۱- احساس ناراحتی، پوچی یا ناخشنودی

۲- طغیان عصبی، تحریک پذیری یا ناامیدی، حتی بر سر مسائل کوچک

۳- از دست دادن علاقه و لذت در فعالیت های روزمره

۴- اختلالات خواب، اعم از بی خوابی یا بیش از حد خوابیدن

۵- خستگی یا خالی از انرژی بودن، بنابراین حتی وظایف کوچک تلاش بیشتری می طلبند

۶- تغییرات در اشتها که معمولاً کاهش اشتها و کم کردن وزن را در پی دارد ، ولی افزایش میل و هوس برای غذا و چاق شدن در بعضی افراد نیز دیده میشود .

۷- اضطراب ، دلهره و بی قراری – به عنوان مثال، نگرانی بیش از حد، قدم زدن، مشت کردن دست ها یا عدم توانایی در نشستن طولانی مدت

۸- فکر کردن ، صحبت کردن یا حرکات بدن آهسته که نیاز است درمان افسردگی را آغاز کنید .

۹- احساس مفید نبودن یا گناهکار بودن ، ثابت ماندن در شکست های گذشته یا سرزنش کردن خود برای چیزهایی که شما مسئول آن نبوده اید .

۱۰- اختلال در فکر کردن ، تمرکز کردن یا تصمیم گرفتن و یادآوری چیزها .

۱۱- افکار مکرر درباره مرگ ، فکر خودکشی و یا اقدام به خودکشی .

۱۲- مشکلات فیزیکی غیرقابل توجیه، مثل کمردرد یا سردرد .

برای بعضی از افراد، علائم افسردگی آنچنان شدید است که به وضوح می توان حس کرد یک چیزی نرمال نیست. بقیه افراد عموماً احساس بدبختی یا ناراحتی می کنند، بدون اینکه واقعاً دلیل آن را بدانند.

بهترین راه درمان افسردگی چیست ؟

درمان افسردگی

حال که با افسردگی و نشانه های آن آشنا شدید بهتر است راه درمان افسردگی را نیز بدانید .افسردگی نه تنها کیفیت زندگی شما را پایین می آورد بلکه باعث می شود در زندگی افرادی که با شما زندگی می کنند اختلال ایجاد شود و جامعه ای که در آن هستید را نیز دچار مشکلات فراوانی کند. اما باید بدانید برای درمان افسردگی، این معضل همه گیر، روش های موثر زیادی وجود دارد. جلسات روان درمانی، درمان دارویی و تغییرات در سبک زندگی افراد می تواند از روش های درمان افسردگی باشد. روش هایی که با توجه به شرایط و موقعیت افراد فرق خواهد کرد.

زمانی که شما افسرده هستید ، احساس می کنید هرگز این مشکلی که دارید حل نخواهید شد . با این همه باید بدانید که سخت ترین و شدیدترین افسردگی ها نیز قابل درمان است . بنابر این اگر افسردگی عاملی است که باعث شده شما آن طور که دلتان می خواهد زندگی نکنید، بدون تعلل و ذره ای شک به دنبال کمک باشید. دانستن در مورد گزینه های درمان افسردگی به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری برای شرایط افسردگی خودتان داشته باشید. از جلسات مشاوره روان درمانی، درمان دارویی، درمان افسردگی بدون دارو تا تغییرات سبک زندگی ، درمان های موثری هستند که شما از هر کدام و یا ترکیبی از آن ها می توانید برای فائق آمدن بر این مشکل استفاده کرده تا دوباره احساس خوشحالی و امید به شما باز گردد.

گزینه هایی برای درمان افسردگی

همان طوری که هیچ دو فردی به صورت یکسان با موضوع افسردگی برخورد نمی کنند ، هیچ راه درمان افسردگی یکسان و فراگیری هم وجود ندارد که برای همه ی افراد مناسب باشد. روشی که روی یک فرد جواب می دهد ممکن است روی فرد دیگر هیچ جوابی ندهد. حقیقت این است که بهترین راه درمان افسردگی می تواند این باشد که نسبت به راه های موجود اطلاع کافی داشته باشید و با توجه به نیازهای فردی در درمان خود از آن ها استفاده کنید.

بهترین راه درمان افسردگی

تا آنجایی که می توانید در مورد افسردگی خود اطلاعات داشته باشید. نکته مهم این است که معین کنیم که علایم و نشانه های افسردگی شما به علت بیماری زمینه ای است یا خیر. اگر این موضوع صحت دارد ابتدا بهتر است که به درمان آن بپردازیم. فاکتور مهم بعدی میزان شدت افسردگی است که هر چقدر این میزان بیشتر باشد آنگاه شما نیاز به درمان قوی تری خواهید داشت.

پیدا کردن راه درست درمان افسردگی زمان بر خواهد بود

ممکن است پیدا کردن بهترین و موثرترین راه درمان افسردگی شما کمی زمان بر باشد و برای رسیدن به آن نیاز به آزمون و خطا باشد. به طور مثال، اگر نیاز به جلسات مشاوره دارید ممکن است چند روانشناس مختلف را ملاقات کنید تا در نهایت کسی را | بیابید که با او حس بهتری داشته باشید. یا ممکن است داروهای ضد افسردگی را امتحان کنید ، یا فقط برای اینکه متوجه بشوید که به آن نیازی ندارید روزانه نیم ساعت پیاده روی کنید. نسبت به این تغییرات با دید بازتری عمل کنید و نسبت به آن ها گارد نگیرید.

فقط روی درمان دارویی تکیه نکنید

درمان دارویی بیماری افسردگی

این که درمان های دارویی علائم افسردگی را کاهش می دهند حقیقت دارد اما این گزینه برای طولانی مدت انتخاب مناسبی نخواهد بود. روش های دیگر مثل تمرینات روزانه و یا جلسات روان درمانی نه تنها می تواند به اندازه ی روش درمان دارویی موثر باشد بلکه شاید تاثیر بیشتری هم بگذارد و نکته مثبت آن این است که از عوارض جانبی خبری نخواهد بود. اگر پزشک شما تشخیص داده است که روش درمان دارویی برای درمان افسردگی شما روشی موثرتر است باید بدانید که زمانی درمان دارویی بهترین جواب را خواهد داد که شما در کنار آن تغییرات مثبتی در روش زندگی خود ایجاد کنید.

حمایت افراد دیگر

حمایت از فرد بیمار

هر چقدر روابط اجتماعی پربارتری داشته باشید از افسردگی بیشتر در امان خواهید بود. اگر احساس کرده اید که به بن بست رسیده اید ، برای صحبت با اعضای خانواده و یا دوستان نزدیکتان که قابل اعتماد شما هستند تعلل نکنید و یا حتی بدنبال روابط جدید مثل گروه های حمایتی اجتماعی باشید. این که از کسی کمک بخواهید نشانه ی ضعف شما نیست و به این معنا نخواهد بود که بار این قضیه را به دوش دیگران بگذارید . لازم است بدانید گاهی همین صحبت های رو در رو ساده کمک شایانی به شما خواهد کرد.

درمان نیازمند زمان و تعهد شماست

تمامی راه های درمان افسردگی زمان بر خواهد بود. و این زمان بر بودن ممکن است شما را خسته کند. اما باید بدانید این قضیه کاملا طبیعی بوده و عمومیت دارد.

تغییرات در سبک زندگی بخش مهم و اساسی در درمان افسردگی

تغییرات در روش و سبک زندگی شاید بنظر ساده بیاید اما ابزاری بسیار قدرتمند است برای درمان افسردگی محسوب می شود. شاید گاهی تمام چیزی که شما نیاز دارید همین باشد. اما این تغییرات شامل چه مواردی می تواند باشد.

تمرینات بدنی روزانه

ورزش کردن

ورزش روزانه و تمرینات بدنی مستمر می تواند به اندازه ی درمان های دارویی موثر باشد. ورزش باعث می شود تا سروتونین ، اندورفین و دیگر هورمون های شیمیایی بدن شما بالا رود که در نتیجه باعث می شود سلول های مغز و ارتباط بین آن ها کارایی بالاتری داشته باشد. کاری که در درمان دارویی بر عهده داروهای ضد افسردگی است. لازم نیست حتما ماراتن شرکت کنید ، حتی راه رفتن روزانه نیم ساعت تغییرات بزرگی را ایجاد خواهد نمود. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید تمرین ایروبیک نیم ساعت تا یک ساعته را در طول روزهای هفته امتحان کنید.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب کلید داشتن سلامت فیزیکی و روانی افراد است . در طول روز وعده های کوچک و مناسب داشته باشید تا باعث شود انرژی شما در روز بالا بماند. البته ممکن است به سمت غذاهایی با قند بالا تمایل پیدا کنید اما بدانید که ترکیبی از کربوهیدارت ها انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

خواب کافی

میزان خواب تاثیر زیادی بر حال و هوای افراد دارد . زمانی که شما خواب کافی نداشته باشید علایم افسردگی شما بیشتر از قبل خواهد بود. کمبود خواب برای شما خوب نخواهد بود و حتی میتواند منجر به ناراحتی و خستگی فراوان می شود. خستگی روزانه ممتد میتواند در بلند مدت باعث بروز افسردگی شود و نیاز میشود درمان افسردگی را شروع کنید . مطمئن شوید که در طول شبانه روز هشت ساعت خواب کافی خواهید داشت. تنها افراد کمی هستند که با خواب کمتر از هفت ساعت در شبانه روز همچنان عملکرد خوبی خواهند داشت.

کاهش استرس

و در نهایت سعی کنید تغییراتی را ایجاد کنید تا به شما کمک کند استرس خود را مدیریت کرده و از حجم آن بکاهد. استرس زیاد منجر به افسردگی خواهد شد و شما را در معرض آسیب قرار می دهد. به زندگی خودتان از زوایای مختلف نگاه بیاندازید و اگر رابطه و یا کار بیش از اندازه می بینید سعی کنید آن را حذف و یا به کمترین حالت برسانید.

 

حتما بخوانید : استرس را چگونه از خود دور کرده و یا آن را درمان کنیم

Rate this post
0
برچسب ها :

بدون دیدگاه