خواب مورد نیاز نوجوانان برای حفظ سلامتی چند ساعت در روز است؟

خواب مورد نیاز نوجوانان

یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر نوجوانی پیش بیاید این است که به چند ساعت خواب برای شاداب بودن در روز نیاز دارد. با گوگلز همراه باشید تا به خواب مورد نیاز نوجوانان بپردازیم.

خواب مورد نیاز نوجوانان چقدر است ؟

به چه میزان خواب نیاز دارم

بیشتر نوجوانان هر شب به حدود ۸ تا ۱۰ ساعت خواب نیاز دارند. دریافت مقدار مناسب خواب برای هرکسی که می خواهد در یک تست نتیجه مناسبی بدست اورد یا بهترین ورزش خود را انجام دهد ، مهم است. متأسفانه ، بسیاری از نوجوانان به اندازه کافی خواب را جدی نمی گیرند.

چرا نوجوانان به اندازه کافی نمی خوابند؟

خواب مناسب برای نوجوانان

نوجوانان غالباً به دلیل بیدار شدن برای مدرسه ، رفتن به کلاس های مدرسه و خواب رفتن در کلاس ، عادت بدی را به دست می آورند. اما الگوهای خواب نوجوان با الگوهای بزرگسالان یا بچه های کوچکتر متفاوت است.

در سالهای نوجوانی ، ریتم شبانه روزی بدن (یک ساعت بیولوژیکی داخلی) دوباره تنظیم می شود و به فرد می گوید بعداً بخوابد و بعداً از خواب بیدار شود. این تغییر به احتمال زیاد به دلیل هورمون مغز ملاتونین است که بعداً در شب برای نوجوانان از آنچه برای کودکان و بزرگسالان منتشر می شود ، منتشر می شود. این مسئله باعث می شود تا نوجوانان زودتر بخوابند.

تغییرات در ریتم شبانه روزی بدن همزمان است با یک زندگی شلوغ. برای اکثر نوجوانان ، فشار برای انجام کارهای خوب در مدرسه شدیدتر است و بدون مطالعه این وظیفه سخت تر هم می شود. و نوجوانان تقاضای زمان دیگری دارند – همه چیز از ورزش و سایر فعالیت های فوق برنامه گرفته تا کار یک کار نیمه وقت. استفاده از لوازم الکترونیکی – از جمله تلفن ، تبلت و رایانه – همچنین خوابیدن را دشوار می کند. بسیاری از نوجوانان دیر وقت با دوستان ، بازی می کنند و فیلم ها را تماشا می کنند.

اوایل شروع مدرسه نیز در خواب از دست رفته نقش دارد. نوجوانانی که بعد از نیمه شب به خواب می روند ، مجبورند زودتر برای مدرسه بیدار شوند ، به این معنی که ممکن است تنها در ۶ یا ۷ ساعت یا کمتر از ان خواب شبانه داشته باشند. چند ساعت خواب از دست رفته در شب ممکن است به نظر خیلی زیاد نرسد اما با گذشت زمان می تواند کمبود خواب قابل توجهی ایجاد کند.

چرا خواب مهم است؟

اهمیت خواب

خواب برای شما مهم است تا بتوانید در بهترین حالت باشید. نوجوانان برای داشتن و یا بهبود موارد زیر به خواب نیاز دارند:

  • توجه داشتن و یاد گرفتن درس در مدرسه
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • رشد و توسعه بیشتر
  • سالم بودن

خواب از دست رفته می تواند منجر به نمرات ضعیف ، مشکلات رابطه ای و رانندگی با خواب آلودگی شود. خوابیدن در هنگام رانندگی می تواند تصادفات جدی را ایجاد کند.

افرادی که دچار کمبود خواب مداوم هستند می توانند در موارد زیر دچار مشکل بشوند:

  • مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی و چاقی
  • مبارزه با عفونت ها
  • مشکلات عاطفی مانند افسردگی

آیا خوابم کافی است؟

حتی اگر فکر می کنید خواب کافی دارید ، ممکن است اینگونه نباشد. اگر ممکن است به خواب بیشتری نیاز داشته باشید ممکن است علائم زیر را داشته باشید:

  • صبح بیدار شدن سخت است
  • در تمرکز مشکل دارید
  • در طول کلاس می خوابید
  • احساس تحریک پذیری ، خلقی ، غمگین یا افسردگی کنید

 

چگونه می توانم بیشتر بخوابیم ؟

در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است به شما در بهتر خوابیدن کمک کند:

  • زمان خواب منظم داشته باشید و به موقع بیدار شوید. سعی کنید حتی در تعطیلات آخر هفته ، در مدت یک یا دو ساعت به برنامه خواب خود بپیوندید و آن را عملی کنید.
  • به طور منظم تمرین و ورزش کنید. ورزش منظم می تواند به شما در بهتر خوابیدن کمک کند. سعی کنید قبل از خواب ورزش نکنید. ورزش می تواند شما را سر زنده کند و خوابیدن را سخت تر کند.
  • از کافئین خودداری کنید. بعد از شام نوشیدنی هایی با کافئین مانند نوشابه ، چای و قهوه ننوشید. نیکوتین (سیگار کشیدن) و الکل در عصر می تواند یک فرد را بی خواب کند.
  • با پایین نگه داشتن نور چراغ ها ، آن ها را از بین ببرید. نور به مغز سیگنال می دهد که وقت بیدار شدن است. دور ماندن از چراغهای روشن (از جمله صفحه نمایش دستگاه) ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش یا مدیتیشن قبل از خواب می تواند به بدن شما در آرامش کمک کند.
  • وسایل الکترونیکی را خاموش کنید. حداقل ۱ ساعت قبل از خوابیدن از تلفن خود (از جمله پیام کوتاه) ، تبلت، رایانه یا تلویزیون استفاده نکنید.
  • زیاد چرت نزنید. چرتهای بیش از ۳۰ دقیقه در طول روز و چرتهای خیلی نزدیک به زمان خواب ممکن است شما را از خوابیدن رودتر باز دارد.
  • محیط خواب مناسب را ایجاد کنید. مردم در یک اتاق تاریک که کمی خنک است بهتر می خوابند. در صورت نیاز به مسدود کردن محیطی پر سر و صدا ، از یک دستگاه صوتی طبیعی یا دستگاه نویز سفید (یا برنامه) استفاده کنید.

امیدواریم از مقاله خواب مورد نیاز نوجوانان لذت برده باشید و بتوانید خواب بهتری را داشته باشید.

۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب محمد مهدی رجب پور

بدون دیدگاه

    logo-samandehi