آرامش درونی با ۱۵ راهکار ساده که میتوانید آن را انجام دهید

آرامش درونی

زندگی روزمره می تواند شلوغ ، گیج کننده و در بعضی مواقع پرتنش باشد. ممکن است گاهی اوقات احساس کنید که فقط به کمی آرامش درونی و آرامش در زندگی نیاز دارید که از آن محروم هستید. یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که تغییرات کوچک و هوشمندانه میتواند با گذشت زمان تغییرات بزرگی را ایجاد کنند .

ساده سازی زندگی یکی از گام های رسیدن به آرامش درونی است. یک ساده سازی مداوم باعث ایجاد یک رفاه درونی و بیرونی می شود که هماهنگی زندگی فرد را به وجود می آورد. من امروز می خواهم ۱۵ مورد از نکات مورد علاقه خودم را برای یافتن آرامش درونی  و آرامش بیشتر در زندگی روزمره با شما به اشتراک بگذارم. پس با من همراه باشید .

۱- محدودیت تعیین کنید

اگر زندگی شما بیش از حد پرتنش شده و آرامش از شما صلب گردیده ممکن است لازم باشد محدودیت هایی را تعیین کنید. بنابر این لازم است برخی از کارها را متوقف کنید . این کارها میتواند چیزهایی باشد که اهمیت چندانی ندارند. مثلا برای بررسی ایمیل ها ، اینستاگرام ، توییتر و غیره در روز محدودیت تعیین کنید. و اگر واقعاً وقت ندارید آنها را هر روز بررسی نکنید.

۲- یک تکنیک آرامش بخش پیدا کنید که برای شما مفید باشد

برای رسیدن به آرامش درونی ببینید چه چیزی برای شما مفید است؟ پیاده روی طولانی ، موسیقی ، یوگا ، مراقبه یا رفتن به شنا یا فوتبال بازی کردن ؟  این کار را پیدا کنید و انجام دهید . من خودم تنفس شکم  بمنظور آزاد شدن از تنش روزانه و سرحال شدن مجدد را در طول روز دوست دارم و معمولا انجام میدهم .

۳- فکرهای مخرب و آزار دهنده

این می تواند استرس غیرضروری زیادی برای شما و هر کسی ایجاد کند. هنگام مواجهه با فکر مخرب بایستی از خود چند سؤال بپرسید: آیا کسی در کره زمین الان از این بدتر نیست؟ آیا این موضوع در ۵ سال بعد مهم خواهد بود؟ این سؤالها به شما کمک می کنند تا بزرگنمایی کنید و بدانید که مسائل ممکن است بد نباشد و بتوانید به آنها رسیدگی کنید.

۴- به بدن خود حرکت دهید

رسیدن به آرامش با ورزش

بدن خود را حرکت دهید و بی حرکت نباشید و  یا صحبت کنید ، با انجام این کار اغلب می توانید احساس استرس کمتری داشته باشید. به کارهای دیگری که در زندگی روزمره نیز انجام می دهید فکر کنید و آن را انجام دهید مثلا سوار شدن به دوچرخه ، کار کردن بدنی و …

۵- ذهن خود را بر هم بزنید

فقط ۵ دقیقه وقت بگذارید تا فضای کار یا اتاق مورد نظر خود را ساده سازی کنید. یک فضای بدون سر و صدا ، ساده شده و نظم داده شده در اطراف شما میتواند باعث نظم در ذهن شما و رسیدن به آرامش درونی در شما شود. بنابراین برای مرتب کردن اطراف خود دست به کار شوید. ساده و سازماندهی کردن خانه و زندگی خود و یا محلی که در آن کار میکنید بیش از آنچه فکر کنید به شما برای زندگی در یک محیط آرام کمک میکند .

۶- در فضای کاری دور خود را شلوغ نکنید

اگر بخواهم مثالی از محیط کاری خودم بزنم باید بگویم فضای کار من فقط یک لپ تاپ روی یک میز چوبی است. من از صندلی راحت استفاده می کنم و در کنار کامپیوتر جایی برای لیوان آب و چای من وجود دارد. این برای من یعنی آرامش در محیطی که کار میکنم بدون حواس پرتی و داشتن آرامش در درون به دلیل نظم و انضباط .

۷- ده دقیقه از کارها جلوتر باشید

این یک عادت کوچک و ساده است اما بسیاری از کارهای من را در طول سال از یک زمان کم یا بسیار استرس زا به زمانهای آرامش و رسیدن به سرحالی تبدیل کرده است. فکر کنید که هر روز قرار است ساعت ۸ صبح در سرکار خود حاضر باشید. اگر برای رسیدن به محل کار از خانه نیاز به ۳۰ دقیقه وقت باشد بهتر است ۴۰ دقیقه زودتر خانه را ترک کنید تا با بدون داشتن استرس و با آرامش درونی به محل کار خود برسید .

۸- بپذیرید و رها کنید

روش بدست آوردن آرامش

وقتی جمله بالا را نوشتم یاد صبحتهای آقای دکتر شاهین فرهنگ افتادم . در یکی از آموزشهای ایشان این جمله بود که میگفت اگر میخواهی به آرامش بررسی … ببخش و رهایش کن . معنی این جمله این است اگر کسی اذیتت کرده و این آزار اون باعث رنجش شما شده بهتر است اون رو واقعا از ته دل ببخشی و اون رو رها کنی و اصلا بهش فکر نکنی و کاری هم به اون نداشته باشی . این باعث میشه که خودت اذیت نشی .

اگر چیزی منفی از گذشته یا چیزی که کسی گفته است ، کاری را که کسی انجام داده است – هنوز هم در ذهن شماست پس به جای تلاش برای دور کردن آن ، این احساس و فکر را بپذیرید. وقتی اون رو بپذیری این مشکل قدرتش کم میشه. اگر به اون فکر کنی این را بدان که احساسات منفی بسیار قدرتمند هستند و تو را از پا در می آورند. در عوض تمرکز خود را به لحظه کنونی و چیزهای بهتر هدایت کنید و آن را بپذیرید تا از آن خلاص شوید.

۹- به جای حدس زدن سؤال کنید

خواندن ذهن بسیار غیرممکن است. اما هنوز هم اغلب آن را امتحان می کنیم و اضطراب ، عدم اطمینان و نتیجه گیری های غلط را برای خودمان ایجاد می کنیم. بنابراین به جای حدس زدن بپرسید و ارتباط برقرار کنید. ممکن است در ابتدا گاهی اوقات کمی سخت باشد اما در دراز مدت می تواند شما و اطرافیان را نجات دهد.

۱۰- مدتی از دست کارها فرار کنید

یک رمان بخوانید ، فیلم و سریال تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید. این یک راهکار ساده است اما به خوبی کار می کند تا فقط فشار و آرامش درونی در شما برقرار شود.

۱۱- مشکلی که باعث برهم خوردن آرامش درونی شما شده را حل کنید

بهتر است تعلل نکنید و مشکل خود را حل کنید و آن را رها کنید و تمام استرس و تنش اساسی را که در زندگی شما ایجاد می کند ، رها کنید.شما احتمالاً می دانید چه باید بکنید ، ولی آن کار را انجام نمی دهید. اما هر چه بیشتر منتظر بمانید ، تنش در داخل بدتر می شود. بنابراین از صندلی خود بلند شوید و همین الان فقط کار خود را انجام دهید.

۱۲- آرامش و تفریح در آخر هفته

تفریح آخر هفته

اگر کار در منزل انجام میدهید آن را در آخر هفته تعطیل کنید. تلفن خود را کنار بگذارید. فعالیت اینترنت و بررسی تلفن هوشمند و شبکه های اجتماعی خود را در آخر هفته قطع و یا حداقل محدود کنید و  روزهای پنجشنبه و جمعه خود را با خانواده و دوستان سپری کنید و از سرگرمی با آنها لذت ببرید . همچنین میتوانید روزهای تعطیل خود را  در طبیعت سپری کنید و از آرامش درونی خاصی که به شما میدهد استفاده کنید .

۱۳- به کارگیری ۵ کلمه جادویی برای آرمش بیشتر

اگر میخواهید بدانید این ۵ کلمه جادویی برای آرامش بیشتر چیست باید بگویم یک چیز در یک زمان معنی آن این است سر خودت را بی دلیل شلوغ نکن . تو نمیتوانی در یک زمان ۲ کار را انجام دهی . با یادآوری این جمله ساده کمتر استرس خواهید داشت و این نه تنها باعث آرامش درونی بیشتر می شود بلکه به شما کمک می کند تا در هر کاری بهتر و سریعتر هم باشید.

۱۴تنفس کنید

هنگامی که استرس دارید و یک مشکل از گذشته یا آینده در ذهنتان گم شده است ، به مدت دو دقیقه با شکم خود تنفس کنید و فقط روی هوای ورودی و بیرون تمرکز کنید. این باعث می شود بدن شما آرام شود و ذهن شما را دوباره به لحظه قبل از استرس برگرداند.

۱۵- به یاد بیاورید فردای دیگری هم هست

بعضی اوقات روز بدی دارید یا زندگی روزمره با برنامه های کاری در روز شما تداخل دارد. بنابراین آنچه را که برنامه ریزی کرده اید و میخواهید انجام شود را نمیتوانید انجام دهید و این باعث میشود آرامش درونی شما مختل شود و به قول معروف به هم بریزید.بهترین راه برای مقابله با چنین شرایطی در تجربه ای که من داشتم ساده است و آن این است با مهربانی به خود بگویید که فردا هم وجود دارد و می توانید آن را انجام دهید. به هم ریختن شما و از کوره در رفتن کاری هوشمندانه و مفید نیست.

امیدوارم این اطلاعاتی که با شما به اشتراک گذاشتم برای شما مفید باشد. اما ممکن است مجدد پیش خود سوال کنید ساده ترین راه برای عملی کردن این موضوع و ایجاد یک تغییر واقعی با آرامش درونی من چیست؟ ” – در اینجا من مجدد به شما میگویم در یک کلام  ” آرامش یعنی هنر فکر نکردن به چیزهایی که ارزش فکر کردن ندارد “ لطفا یک بار دیگر به مطالب بالا نگاهی دقیق تر داشته باشید …

 

۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب پانیسا

بدون دیدگاه

logo-samandehi