ادمین اینستاگرام و ترفندهای جادویی ساده که شاید آن را ندانید
این روزها همه خودشان را ادمین اینستاگرام میدانند و تا حدودی هم ادعای آنها درست است چون یک سری کارهای معمولی برای اداره پیج رو بلد هستند و اونها رو انجام میدهند. اما یک پیج درجه یک و حرفهای، ادمین حرفهای با ویژگیهای خاص نیاز دارد. شاید شما وقت مدیریت و ادمین بودن برای پیج خودتان را نداشته باشید و به دنبال جذب مدیر و ادمین برای پیج اینستاگرام خود باشید پس نیاز است قبل از هر چیز یک سری نکات مهم و اساسی را بدانید تا سرتان کلاه نرود.
قبل از هر چیز بایستی ویژگیهای ادمین حرفهای را بشناسید و بدانید که یک ادمین حرفهای چطور میتواند به رشد پیج شما کمک کند. ذکر این نکته ضروری است که بدانید یک ادمین حرفهای به یک کارفرمای حرفهای هم نیاز دارد، پس سعی کنید خودتان یک حرفهای باشید و کار را بشناسید، زیرا اگر خودت یک حرفه ای نباشید نباید انتظار این رو داشته باشید که ادمین شما کار مورد انتظار شما را انجام دهد. ادمین بودن جزو مهمترین بخشهای فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. زیرا امروزه بازار اینستاگرام مارکتینگ بیش از پیش داغ شده است.
من در این مطلب وظایف ادمین حرفه ای در یک نگاه کلی را به شما خواهم گفت و سپس نکاتی کلیدی و مهم در خصوص ویژگی یک ادمین اینستاگرام را برای شما بازگو میکنم تا بتوانید به سادگی ادمین مناسب برای پیج اینستاگرام خود جذب کنید.
وظایف ادمین اینستاگرام در یک نگاه کلی
- آپلود و انتشار محتوا شامل عکس و ویدیو به صورت منظم
- نوشتن کپشن یا متن متناسب با محتوای آپلود شده
- پاسخ به دایرکت هایی که توسط فالوور های یک پیج یا حتی افرادی که پیج را دنبال نمی کنند، ارسال شده
- پاسخ به کامنت های پست ها
- حذف کامنت های توهین آمیز و دور از ادب
- گذاشتن استوری
- پاسخ به واکنش ها به استوری
- افزایش لایک پست ها
- افزایش بازدید (View) ویدیوها (پست اینستاگرام) و آشنایی با روش های مختلف افزایش ویو (مانند خرید بازدید پست )
- افزایش فالوور واقعی
- حفظ امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن آن که از نکات مهم یک ادمین اینستاگرام است
- پویا نمودن پروفایل (تغییرات دوره ای در متن بایو و تصویر پروفایل)
- تسلط نسبی به نرم افزار های گرافیکی مانند Photoshop و illustrator
- افزایش سطح تعامل پیج اینستاگرام (Engagement Rate Optimization)
- آشنایی با روش های مختلف تبلیغات در اینستا
- تسلط نسبی به زبان انگلیسی
- خلاقیت در ایجاد محتوا
مدیریت پیج اینستاگرام نیاز به تولید محتوای جذاب و کاربر پسند، برنامهریزی و تخصص دارد. هر پیج اینستاگرامی برای موفقیت و دریافت بازخورد مثبت و عالی از فالوورها نیازمند تحلیل رقبا و تدوین و تولید محتوای جذاب میباشد. یک ادمین حرفهای علاوه بر وظایفی که در بالا به آن اشاره شد ویژگیهایی هم دارد که در ادامه به آنها میپردازیم.
ویژگی های یک ادمین حرفهای برای اینستاگرام
یک ادمین حرفهای پیج شما رو از فرش به عرش میرساند. ویژگی های یک ادمین به شرح ذیل است
برقراری ارتباطات جدید
یک ادمین معمولی ارتباطات رو حفظ میکنه ولی یک ادمین حرفه ای علاوه بر آن ارتباطات جدید ایجاد میکنه که در نهایت این ارتباطات می تواند به رشد انفجاری و فروش انفجاری پیج شما منجر بشه.
آنالیز دقیق و اتخاذ استراتژی مناسب
یک ادمین حرفه ای یک آنالیزور حرفه ای هم هست که میتونه به سادگی پیج رو آنالیز کنه و در کنار آن بصورت هنرمندانه رقبای شما رو هم آنالیز کنه و استراتژی های مناسب را برای مقابله با اونها داشته باشه. ادمین اینستاگرام بعد از آنالیز پیج رقبا استراتژی محتوایی ، هشتک و تبلیغاتی پیاده میکنه و در بهترین زمان ممکن آنها رو اجرا میکنه.
تبلیغات در زمان و مکان مناسب
اگر ادمین اینستاگرام شما حرفه ای باشه قطعا دانش تبلیغاتی بالایی هم داره و به روش تبلیغات مسلط هست و میدونه چه زمانی و در چه مکانی تبلیغات داشته باشه و بر همین اساس محتوایی تولید میکنه که در نهایت منجر به بازدهی بالای تبلیغات میشه.
به روز بودن و آپدیت همیشگی
ادمین اینستاگرام که حرفهای باشه همیشه به دنبال مطالعه و یادگیری است و نسبت به آپدیت ها و الگوریتم های اینستاگرام و همچنین ابزارهای تولید محتوا خودش رو به روز نگه میدارد.
دیدگاه شما