مزایای سرمایه گذاری در بورس از نگاه افرادی که سرمایه گذاری میکنند

مزایای سرمایه گذاری در بورس
۵/۵ - (۱ امتیاز)

قبل از اینکه در مورد مزایای سرمایه گذاری در بورس صحبت کنیم بایستی اول معنی کلمه بورس را بدانیم . بورس یک کلمه فرانسوی است و بطور کلی باید بورس را بازاری دانست که در آن خرید و فروش با قیمت گذاری بر روی کالا و اوراق بهادار انجام می‌شود .

هر صنفی در بازار بورس خودش را دارد ، مثلا بورس پوشاک، بورس طلا و جواهر یا بورس لوازم کامپیوتر و … اما هدف ما در اینجا است که شما را با مزایای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار آشنا کنیم .

سرمایه‌گذاری در بورس چندین مزیت مهم دارد و به خاطر این مزیت‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد. ما در اینجا ۴ مزیت مهم که مردم به همین دلایل بر روی بورس سرمایه گذاری میکنند را آورده ایم .

مزایای سرمایه گذاری در بورس از نگاه سرمایه گذاران

 

۱- عدم نیاز به سرمایه زیاد

برای سرمایه‌گذاری در بورس ، نیاز به سرمایه زیادی ندارید. حداقل خرید سهام در سیستم‌های معاملات آنلاین که امروز همه از آنها استفاده می‌کنند فقط ۱۰۲ هزارتومان است. اما برای اینکه فعالیت و زمانی که شما صرف می‌کنید واقعا ارزش داشته باشد، بهتر است حداقل ۵ میلیون تومان سرمایه داشته باشید. بسیاری از افراد هستند که ۲ میلیون ، ۳ میلیون، ۵ میلیون یا بیشتر پس‌انداز کرده‌اند و مایل هستند آن را به گردش درآورند و از این طریق سودی نصیب خود سازند. با این مبالغ کم معمولا هیچ کسب‌وکاری نمی‌توان راه‌اندازی کرد و به همین دلیل است افراد زیادی که سرمایه کمی دارند با دانستن مزایای سرمایه گذاری در بورس در این بازار سرمایه گذاری میکنند .

۲- قابلیت نقد شوندگی بالا

سرمایه شما در بورس قابل نقد شدن است. اگر شما برفرض مثال ۱۰ میلیون تومان داشته باشید و با آن یک کسب و کار راه‌اندازی کنید، در صورتی که تصمیم بگیرید کسب‌وکارتان را تعطیل کنید وسایل زیادی روی دست‌تان خواهد ماند . اما سرمایه‌گذاری در بورس فقط خرید برگه سهام است و اگر سهم درستی را انتخاب کرده باشید که نقدشوندگی بالایی داشته باشد، فورا می‌توانید سهام خود را بفروشید تا کارگزار ۳ روز بعد، مبلغ حاصل از فروش سهام را به حساب بانکی شما واریز کند.

۳- خرید و فروش در همه جا و زمان امکان پذیر است

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که خرید و فروش سهام در همه جا و در هر زمان قابل انجام است. فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشید، فقط کافیست با یک کامپیوتر به اینترنت متصل شوید و معاملات دلخواه‌ خود را از طریق پلتفرم‌های معاملاتی متنوع که برای موبایل‌ها ، تبلت‌ها و کامپیوترها ساخته شده انجام دهید. به همین دلیل است که شغل معامله‌گری سهام ، یا خرید و فروش در سایر بورس‌ ها و بطور کلی معامله‌گری در بازارهای مالی، رویای خیلی از افراد در دنیاست. چون به آنها آزادی می‌دهد و این افراد، سبک زندگی با کلاس و متفاوت با اشخاص شاغل را می‌توانند داشته باشند.

۴- کسب ثروت از مزایای سرمایه گذاری در بورس

می‌تواند برای شما ثروت عظیمی ایجاد کند . در پتانسیل بازارهای مالی برای ایجاد ثروت شکی نیست، اما کسب ثروت از طریق سرمایه‌گذاری در سهام واقعا کار هرکسی نیست و نیاز به کسب مهارت و تجربه بالا دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب علی

بدون دیدگاه

logo-samandehi