رژیم لاغری شکم – نکاتی کلیدی لاغری که حتما بایستی بدانید

1 ماه پیش
رژیم لاغری شکم
Rate this post

داشتن یک رژیم لاغری برای شکم و در نتیجه تناسب اندام فکر و ذکر این روزهای بسیاری از کسانی است که شکم نسبتاً بزرگی دارند و به خوش اندامی خود اهمیت میدهند. چاقی شکم معمولاً با توجه به اندازه دور شکم تعیین می شود که در مردان اندازه ۱۰۱ سانتی متر و بیشتر از آن و در زنان ۸۹ سانتی متر و بیشتر از آن نشان دهنده چاقی شکم فرد است.برای رسیدن به تناسب اندام و داشتن یک شکم مانند بازیگران هالیوودی نیاز است در کنار ورزش از یک رژیم لاغری شکم برای رسیدن به این مهم استفاده کرد .
برای لاغر کردن هر موضعی داشتن رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش و پرهیز کردن از خوردن خوراکی های غیر مجاز و صرف زمان میتواند تناسب اندام را در پایان برای شما به ارمغان بیاورد . هدف از نگارش این مطلب آشنایی شما با روش های لاغری شکم آن هم با رعایت یک سری از نکات بسیار  ساده میباشد . در ادامه با ما همراه باشید .

۱- انجام پیاده روی سریع قبل از صرف صبحانه

پیاده روی سریع قبل از صرف صبحانه

همانگونه که در بالا گفتم برای کوچک کردن شکم بایستی در کنار داشتن یک رژیم لاغری شکم در کنار آن ورزش را فراموش نکنید . تحقیقات نشان می دهد که ورزش صبحگاهی باعث کاهش وزن می شود.ورزش در حال ناشتا موجب ایجاد تغییرات مطلوب تری در بافت چربی می شود و این وضعیت در بلندمدت هم برای سلامت و هم کاهش وزن مفید است . همه‌ آنچه که بایستی انجام دهید این است که از خواب ناز بیدار شوید و به مدت نیم ساعت پیاده روی سریع یا ورزشی متوسط یا شدید در کنار رژیم لاغری شکم انجام دهید و پس از آن هم صبحانه‌ای شامل کربوهیدرات میل نمایید. بر اساس تحقیق انجام شده کاهش وزن تنها زمانی صورت می‌پذیرد که شما پیش از صرف صبحانه ورزش کنید. انجام پیاده روی قبل از ناهار و یا شام، نتایج مشابه صبح نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید :خواص اسپند در لاغری و تاثیر آن در تناسب اندام

برای نمونه مارتا چزلر یکی از کسانی است که پیاده‌روی سریع را به عنوان بخشی از برنامه لاغری خود انجام داده و به نتایج شگفت‌انگیزی دست پیدا کرده است. مارتا توانست در کمتر از ۶ هفته بیش از ۹ کیلوگرم وزن کم کند و ۱۷ سانتیمتر از سایز دور کمرش را نیز کاهش دهد. او به مدت ۶ هفته هر روز قبل از صبحانه پیاده‌روی کرده است .

۲- رژیم لاغری شکم با مصرف میوه

رژیم لاغری شکم با مصرف میوه

رژیم میوه ها یکی از پر طرفدارترین و در عین حال موثر ترین رژیم های لاغری در دنیا به شمار می روند.مصرف میوه یکی از راه های سالم برای کاهش وزن سریع است، اما بهترین میوه برای کاهش وزن کدام است؟

۲-۱ : میوه هایی با کربوهیدرات های بالا

میوه هایی با انرژی و کربوهیدرات بالا همچون موز, آناناس, انگور و مانگو را به عنوان صبحانه مصرف کنید تا در عین تامین انرژی لازم برای آغاز روز و فعالیت روزانه به کاهش وزن شما کمک کند.

۲-۲ : میوه هایی با کربوهیدرات پایین در رژیم لاغری شکم

هندوانه – هلو- سیب و.. میوه هایی با کربوهیدرات پایین تر هستند اما آب فراوانی در آنها وجود دارد که به همین دلیل درجه حرارت بدن را کنترل و تنظیم می کنند و به دفع کلسترول های مضر از بدن کمک می کنند. این میوه ها انرژی لازم برای فعالیت مناسب سیستم عصبی را فراهم می کنند. قند موجود در این میوه ها با بی نیازی بدن به قند های دیگر از طرفی به سوزاندن قندهای اضافی در بدن منجر و در نهایت لاغری را به بار می آورد. مصرف اینگونه میوه ها میتواند یک رژیم لاغری مناسب برای شکم نیز باشد.

بیشتر بخوانید : تناسب اندام بانوان با انجام هفت حرکت ورزشی در خانه

۳- مصرف آووکادو جهت لاغری شکم

مصرف آووکادو برای لاغری شکم

آووکادو یک منبع غنی از پتاسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ و فیبرهای محلول و نامحلول است.فیبر موجود در آووکادو سبباحساس سیری طولانی مدت می شود و اسیدهای چرب موجود در آن، مرکز سیری در مغز را فعال می کنند.اگر قصد دارید چند کیلویی کم کنید آووکادو یک میوه مناسب است . نصف آووکادو حاوی ۳٫۴ گرم فیبرهای حلال و غیر حلال است. بدن به این فیبرها نیاز دارد تا عملکرد سیستم گوارش بدن را در شرایط مطلوبی نگه دارد. علاوه بر این فیبرهای حلال اجازه نمی‌دهند که گلوسیدها با سرعت بالا جذب بدن شوند. برای همین باعث می‌شوند که شما مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید و به سراغ غذا خوردن نروید.

آووکادو همچنین حاوی اسید اولئیک است. این اسیدهای چرب وظیفه‌ فعال کردن بخشی از مغز را بر عهده دارند که فرمان احساس سیری را صادر می‌کند. چربی‌های اشباع نشده‌ مفیدی که حاوی اسید اولئیک هستند در مقایسه با چربی‌های اشباع شده و چربی‌های ترانس موجود در مواد غذایی صنعتی احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کنند. هر چه شما بیشتر احساس سیری داشته باشید طبیعتاً کمتر به سوی خوراکی‌های مختلف گرایش پیدا می‌کنید و مصرف کمتر خوراکی ها خود یک رژیم لاغری برای شکم از نوع مناسب است زیرا دریافت کالری‌های کمتر به لاغری و زیبایی اندام منجر خواهد شد.

۴- کوچک کردن شکم با مصرف سفیده تخم‌ مرغ

کوچک کردن شکم با سفیده تخم‌ مرغ

غذاهای بدون چربی، سیرکننده و پروتئینی بخش اصلی رژیم لاغری شکم هستند . هر سفیده تخم مرغ حاوی ۴ گرم پروتئین است و ۹۰ درصد آن آب است. حدود ۴۰ نوع پروتئین و مواد مغذی دیگر از جمله فسفر ، زینک، پتاسیم و کلسیوم در آن وجود دارد. علاوه براین سفیده تخم مرغ منبع بسیار خوبی برای تامین اسید آمینه و امگا ۳ است که برای بافت ها و ماهیچه ها بسیار مهم و ضروری هستند.سفیده تخم مرغ کالری و کلسترول بسیار کمی دارد و منبع بسیار خوبی برای تامین پروتئین و اسید آمینه محسوب می شود. به همین دلیل در بسیاری از رژیم های غذایی لاغری استفاده از سفیده تخم مرغ توصیه می شود.

۵- رژیم لاغری شکم با مصرف آب

مصرف روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب میتواند در رژیم لاغری شما مناسب باشد . روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب گوارا شروع کنید . برای طعم‌دار کردن آب میتوانید تکه‌های لیمو، پرتقال یا گریپ فروت را به آن اضافه کنید.

۶- استفاده از ترکیب پروتئین ، فیبر و چربی در یک وعده غذایی

سه جزء اصلی یک وعده غذایی مناسب در رژیم لاغری شکم ، پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم هستند که هر سه به وفور در یک ترکیب مناسب قابل دریافت هستند. برای تهیه این ترکیب مخصوص می‌توانید از انواع آجیل، دانه‌ها، میوه‌های خشک شیرین نشده و تکه‌های شکلات تلخ استفاده کنید.

۷- مصرف ماهی برای لاغری

 مصرف ماهی برای لاغری

مصرف پروتئین بدون چربی مانند ماهی یک راهکار عالی برای مبارزه با انباشت چربی و افزایش متابولیسم است. اما ماهی قزل‌آلای پرورشی که در بازارهای محلی به فروش می‌رسد، برای آب کردن شکم چندان مناسب نیست. ماهی‌های آب‌های آزاد به واسطه برخورداری از اسیدهای چرب امگا۳ شهرت دارند که برای قلب مفید هستند. دریافت امگا۳ از التهاب و بزرگ شدن شکم جلوگیری می‌کند.

۸- رژیم لاغری شکم با مصرف کره بادام زمینی

یک کره بادام زمینی خوب از ۲ چیز تشکیل شده است ۱-بادام زمینی و ۲-کمی نمک

همانطور که می‌دانید،بادام زمینی نقش به‌سزایی در لاغری و کاهش چربی‌های غیر اشباع دارد. به علاوه، سرشار از فیبر و پروتئین است که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.به همین دلیل برای کوچک کردن شکم بسیار مفید میباشد.

۹- مصرف سالاد قبل از ناهار برای لاغری شکم

مصرف سالاد قبل از ناهار برای لاغری شکم

خوردن حجم زیادی سبزی کم‌کالری شما را قبل از صرف ناهار سیر می‌کند بدون آنکه باعث اضافه وزن شود. کایل کمبریج می‌گوید خوردن سالاد به طور منظم او را به موفقیت رسانده است. او تصمیم گرفت پیش از هر وعده غذایی مقداری سالاد بخورد تا دچار پرخوری نشود. او با این رژیم غذایی توانست سریعا وزن کم کند. کایل در عرض ۶ هفته ۱۱ کیلو وزن کم کرد .

۱۰- نوشیدنی های خود را تغییر دهید

  • به جای نوشابه های گازدار از آب استفاده کنید.
  • به جای قهوه با خامه و شکر از قهوه معمولی استفاده کنید.
  • چای سبز حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است که به طور طبیعی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش چربی سوزی بدن می شود.
  • از مصرف الکل اجتناب کنید . الکل سطح استروژن بدن را افزایش می دهند و باعث ذخیره شدن چربی در پاها و شکم می شود.

بیشتر بخوانید : آیا چای سبز برای لاغری مفید است؟

Rate this post
0
برچسب ها :

بدون دیدگاه

    logo-samandehi