بهتر کردن زبان بدن – چگونه زبان بدن مناسب تری داشته باشیم

ارتباط بدنی

یکی از ابزارهای مهم در برقراری ارتباط با دیگران به ویژه در شرایط مهم از جمله استخدام برای کار زبان بدن می باشد که داشتن زبان بدنی مناسب همراه با قدرت تکلم خوب می تواند هر فردی را به سوی شما جذب کند. در ادامه مطلب با گوگلز همراه باشید تا به بهتر کردن زبان بدن بپردازیم.

چطور میتوان زبان بدن بهتر و مناسب تری داشت ؟

هیچ توصیه خاصی در مورد نحوه استفاده از زبان بدن شما وجود ندارد.

بسته به شرایط و اینکه با چه کسی صحبت می کنید ممکن است زبان بدنی که دارید به چندین روش تعبیر شوند. احتمالاً می خواهید هنگام صحبت با رئیس کاری خود ، در مقایسه با زمان صحبت با یک دختر / مرد مورد علاقه خود ، از زبان بدن دیگری استفاده کنید.

این موارد برخی از تعابیر متداول از زبان بدن و اغلب روشهای مؤثرتر برای برقراری ارتباط بهتر با اطرفیان شماست.

اول ، برای تغییر زبان بدن خود باید از زبان بدن خود آگاه باشید. توجه داشته باشید که چگونه می نشینید ، چگونه ایستاده اید ، چگونه از دست و پاها استفاده می کنید ، هنگام صحبت با کسی چه کارهایی انجام می دهید.

ممکن است بخواهید موارد و تمرین ها را جلوی آینه انجام دهید . بله ، ممکن است احمقانه به نظر برسد اما هیچ کس شما را تماشا نمی کند. این مسئله بازخورد خوبی در مورد نحوه نگاه شما به افراد دیگر به شما می دهد و به شما فرصتی می دهد که قبل از رفتن به بیرون و صحبت با دیگران کمی در مورد زبان بدنتان تمرین کنید.

نکته دیگر این است می توانید چشمان خود را ببندید و تجسم کنید که چگونه می توانید بایستید و نشسته باشید تا احساس اعتماد به نفس و آرامش بیشتری برای ایجاد ارتباط و صحبت با دیگران داشته باشید. خود را مانند خودتان ببینید و سپس آن را امتحان کنید.

بهترکردن زبان بدن

همچنین ممکن است دوست داشته باشید دوستان ، الگوهایی که زبان بدن خوبی دارند، ستاره های فیلم یا افراد دیگری را که فکر می کنید زبان بدن خوبی دارند ، مشاهده و انالیز کنید. آنچه انجام می دهند و شما نمی کنید را مشاهده کنید. قسمت های مختلفی را که دوست دارید از افراد مختلف الگو بگیرید. سعی کنید از هرآنچه که می توانید از آنها یاد بگیرید و تا حد امکان استفاده کنید.

برخی از این نکات که در امور بهتر کردن زبان بدن به ان ها اشاره می کنیم ممکن است به نظر برسد که شما در حال جعل و تقلید چیزی هستید. اما تقلید کردن ان تا زمانی که ان را بسازید و یاد بگیرید ، یک راه مفید برای یادگیری زبان بدن جدید است. و به یاد داشته باشید ، احساسات ممکن است به جای اینکه شما را به سمت پیشرفت سوق دهند برعکس این موضوع عمل کنند.

اگر کمی بیشتر لبخند بزنید احساس بهتری خواهید کرد. اگر مستقیم بنشینید ، احساس انرژی و کنترل بیشتری خواهید داشت. اگر حرکات خود را کند کنید احساس آرامش بیشتری خواهید کرد. احساسات شما در واقع باعث تقویت رفتارهای جدید شما می شود و احساساسات عجیب و غریب از بین می روند.

نیمه پر لیوان را ببینید

بهترکردن زبان بدن

در ابتدا ممکن است که زبان بدن خود را نتوانید خوب جلوه دهید. ممکن است مستقیماً در یک لحظه با اضطراب بنشینید. اما مشکلی نیست نگران نباشید!!

مردم به همان اندازه که فکر می کنید به دنبال انالیز شما نیستند ، در مورد مشکلات خود بیشتر نگران هستند. فقط کمی به مسائل با دید مثبت بیندیشید ، تمرین کنید و خود را نظارت کنید تا اسان تر به تعادل برسید.

۱- پاها و دستان خود را محدود نکنید

احتمالاً قبلاً شنیده اید که نباید از بازوهای خود عبور کنید زیرا ممکن است به نظر شخصی با اعتماد بنفس کم به نظر بیاید. این مسئله در مورد پاهایتان نیز صادق است. دست ها و پاها را باز نگه دارید.

۲- تماس چشمی داشته باشید اما خیره نشوید

اگر با چندین نفر صحبت می کنید ، با همه ی ان ها ارتباط چشمی برقرار کنید تا ارتباط بهتری ایجاد شود و می ببینید که آنها بیشتر و بهتر گوش می دهند.

حفظ بیش از حد ارتباط چشمی ممکن است ارتباط با افراد را از بین ببرد. عدم تماس چشمی ممکن است شما را ناامن به نظر برساند. اگر شما عادت ندارید ارتباط چشمی داشته باشید ، ممکن است در ابتدا کمی سخت یا ترسناک باشد اما بر روی آن کار کنید و به آن عادت می کنید.

 

۳- از گرفتن فضای بیشتر نترسید

به طور مثال فضای بیشتر در نشستن یا ایستادن با پاهای خود ، کمی اعتماد به نفس بیشتر را نشان می دهد. پس در این مورد هم نگران دیگران نباشید البته تا جایی که باعث ازار دیگران نمی شود!!

۴- شانه های خود را ریلکس و آرام کنید

هنگامی که احساس تنش و اظطراب می کنید ، به راحتی تنش و اظطراب در شانه ها بالا می رود. آنها ممکن است کمی به جلو و عقب بروند. سعی کنید آرامش داشته باشید. سعی کنید با تکان دادن شانه ها کمی ان ها را شل و ریلکس کنید و کمی آنها را به عقب برگردانید.

۵- اشاره کردن و استفاده از زبان بدن هنگام صحبت کردن دیگران

در حالی که دیگران در حاب صحبت هستند سر خود را به نشنانه ای که در حال گوش دادن هستید تکان دهید تا افراد مقابل متوجه گوش دادن شما شوند..

۶- بدون قوز ، راست بنشینید و بایستید

بهترکردن زبان بدن

اما به روشی آرام ، نه با روشی پر تنش. (استرس نداشته باشید!!)

۷- خم شوید ، اما نه زیاد!!

اگر می خواهید نشان دهید که به آنچه طرف مقابلتان می گوید علاقه دارید ، به سمت کسی که در حال صحبت است کمی خم شوید. اگر می خواهید نشان دهید که به خودتان اعتماد دارید و ریلکس و ارام هستید. بیش از حد خم نشوید چرا که ممکن است برای تأیید نظر دیگران نیازمند و ناامید بنظر برسید. یا بدون کمی خم شدن ممکن است متکبر و مغرور به نظر برسید. این خود یکی از روشهایی است که شما میتوانید بواسطه آن به بهتر کردن زبان بدن خود کمک میکنید .

۸- لبخند بزنید و بخندید

بهترکردن زبان بدن

مسائل در ارتباط با دیگران اسان بگیرید ، خود را جدی نگیرید. وقتی کسی چیزی خنده دار می گوید ، کمی مکس کنید ، لبخند بزنید و بخندید. اگر به نظر می رسد فردی فان هستید، افراد تمایل بیشتری به گوش دادن به شما خواهند داشت.

اما اولین کسی نباشید که به شوخی های خود می خندد ، این مسئله باعث می شود که شما عصبی و نیازمند به نظر برسید. وقتی با کسی آشنا می شوید لبخند بزنید اما لبخند را تا دقیقه ها نگه ندارید  چراکه نامتعادل به نظر می رسد.

۹- صورت خود را لمس نکنید

این زبان بدن ممکن است شما را عصبی به نظر برساند و می تواند برای شنوندگان یا دیگران پریشان کننده به نظر برسد.

۱۰- سر خود را بالا نگه دارید

چشمان خود را روی زمین نگه ندارید، ممکن است باعث شود شما ناامن و کمی گمشده به نظر برسید. سر خود را صاف و چشم های خود را به سمت افق نگه دارید.

۱۱- کمی از سرعت خود کم کنید

سریع حرف زدن در بسیاری از افراد دیده می شود کندتر صحبت کنید. همچنین کندتر قدم بزنید چراکه کند قدم زدن نه تنها باعث می شود آرام تر و با اعتماد به نفس به نظر برسید بلکه باعث می شود استرس کمتری داشته باشید.

اگر کسی به شما خطاب کرد ، گردن خود را در جهت خود قرار ندهید ، در عوض آن را کمی آهسته تر چرخانید.

۱۲- با اطمینان بیشتری از دستان خود استفاده کنید

به جای اینکه با دستان خود صورت خود را خارش دهید ، از آنها برای منتقل کردن آنچه می خواهید بگویید و ارتباط با دیگران استفاده کنید. از دستان خود برای توصیف چیزی یا اضافه کردن اعتبار به نکته ای که می خواهید ایجاد کنید استفاده کنید.

اما از آنها زیاد استفاده نکنید چرا که  ممکن است باعث حواس پرتی شود  و اجازه ندهید که دستانتان دور هم جمع شود (دست به سینه)، از آنها با کمی کنترل بیشتر استفاده کنید.

امیدواریم از مقاله بهتر کردن زبان بدن لذت کافی را برده باشید و در گفت و گوهای خود از زبان بدن خود بهتر استفاده کنید.

۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب محمد مهدی رجب پور

بدون دیدگاه

    logo-samandehi