بهبود روحیه با ۳ راه ساده و عملی که دقیقا میتواند معجزه کند

بهبود روحیه

من بعضی اوقات در برخی از مقالاتم اشاره کرده ام که چگونه شروع خوب در یک روز به طور کلی منجر به داشتن یک روز خوب و بهبود روحیه برای ما انسان ها می شود. یک شروع پر انرژی یک روز خوب و با نشاط را برای شما رقم خواهد زد . اما ممکن است در برخی روزها به دلایلی شروع خوبی نداشته باشید.

احتمال دارد شما شب قبل بد خواب شده باشید یا شاید آسمان خاکستری به دلیل گرد و غبار و دود که این روزها گریبان گیر شهرهای ماست و یا باران سرد پاییز انرژی شما را کم کرده باشد یا ممکن است شما در اول روز لحظه مثبت خود را از دست داده باشید و بعد از ناهار احساس خستگی ، کمبود یک تفریح ​​و … را داشته باشید . پس چه کار کنیم تا در لحظه بتوانیم بهبود روحیه داشته و یک روز خوب را تجربه کنیم؟

آیا فکر میکنید آن روز از دست رفته است و باید فردا به دنبال یک روز بهتر باشید؟

خوب واقعیت این است که امروز هنوز تمام نشده است. شاید شما هنوز هم می توانید چیزی خوب در آن ایجاد کنید. در اینجا نحوه انجام این کار را با شکستن روحیه منفی و شروع جدید برای شما آورده ایم.

۱- آنچه را که دارید قدردانی کنید

ساده ترین و رایج ترین نوع برای انتخاب من قدردانی از آن چیزی است که در همان لحظه دارم. برای انجام این کار من حدود ۲ دقیقه در سکوت می نشینم و این زمان را سپری میکنم . به خودم می گویم: خوب ، ممکن است الان احساس خوبی نداشته باشم ، اما چه چیزهایی را در زندگی خود در همین لحظه دارم که بایستی برای آنها قدردانی کنم؟

من معمولاً با یک چیز ساده مانند :

  • سلامتی خودم و خانواده ام
  • غذاهای خوشمزه ای که به دلیل سلامتی میتوانیم نوش جان کنیم
  • سقف بالای سرمان

شروع میکنم . این موارد ذهن من را باز می کند و اندیشه های من را از افکار منفی خالی میکند. سپس افکار من بر روی یک چیز مثبت بنا می شود و احساس خوشایندی به من دست میدهد . من این جهش های ذهنی کوچک را حتی در اتاقی که در آن قرار گرفته ام میتوانم بسازم. وقت می گذارم تا به آرامی از همه آن چیزهایی که دارم قدردانی کنم. این روحیه من را بهبود میبخشد و تغییر می دهد.

۲- همانطور که احساس میکنید عمل کنید

اگر بخواهم روحیه ام مثبت تر یا برای ادامه کار مشتاق تر باشم به روشی که فردی مثبت یا مشتاق باشم عمل می کنم. من این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می دهم. برای مثال ممکن است :

به کاری که پیش روی من است ، به عنوان یک کار هیجان انگیز و سرگرم کننده نگاه کنم و یا با کسی به روشی مثبت و مشتاق در خصوص یک موضوع خوب و عالی جهت بهبود روحیه ام هم جهت با همان موضوع صحبت کنم .

برای مثال اگر قبل از نوعی ملاقات احساس بی تحرک ، منفی یا عصبی داشته باشم با خودم فکر میکنم که دقیقاً برای انجام ملاقات با یکی از بهترین دوستانم ملاقات می کنم و این مرا در روحیه و فضای مناسب قرار می دهد . همیشه صحبت کردن با یک دوست احساس خوشایندی برای ما دارد.

۳- یک دقیقه فکر کنید و از کسی تعریف کنید

تقویت روحیه

این یک سرگرمی برای من است و اغلب از آن استفاده می کنم و این به تنهایی میتواند باعث بهبود روحیه در من شود و آن را بالا ببرد. برای انجام این کار یک دقیقه وقت گذاشته و از کسی که در زندگی شما برای شما مهم است و تاثیر به سزایی در کارها و زندگی شما داشته قدردانی کنید. لازم است این موضوع که او برای شما فرد مهمی است را با او مطرح کنید. قطعا او خوشحال خواهد شد و شما نسبت به خودتان احساس خوبی خواهید داشت و از همان فرد مقابل نیز احساسات مثبت دریافت خواهید کرد . بنابراین حال و هوای هر دو شما بهتر خواهد شد .

شاید فکر کنید این نکات بسیار ساده و پیش پا افتاده است و برای بهبود روحیه شما و تقویت کردن آن مناسب نیست . ولی این نکته را بدانید تا از این نکات کلیدی ساده استفاده نکنید تاثیر آن را نمیتوانید درک کنید .

 

۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب مهیار صفاری

بدون دیدگاه

    logo-samandehi