با بهترین صبحانه های رژیمی برای شروع یک روز پر انرژی آشنا شوید

صبحانه رژیمی

صبحانه یکی از مهمترین وعد های غذایی است که اکثر افراد نسبت به آن بی تفاوت هستند. خوردن صبحانه ای سالم نه تنها به فراهم کردن انرژی لازم در طول روز منجر می شود بلکه باعث ایجاد تعادل در وزن شما نیز خواهد شد.در این مطلب قرار است شما را با چند صبحانه رژیمی مناسب برای شروع یک روز عالی آشنا کنیم.

 بلغور جو دوسر

اگر بخواهیم درباره خواص جودوسر در صبحانه برای شما بگوییم می توانیم در یک کلمه عنوان کنیم که سالم ترین غلات روی کره‌ی زمین است.این خوراکی فواید زیادی برای بدن دارد ازجمله کاهش وزن، کاهش قند خون و کاهش احتمال بیماری‌های قلبی.درصورتی که آماده کردن آن برای هر روز کار دشواری است می توانید میزان لازم برای چند وعده را اماده کنید و هر روز مقداری از ان را میل کنید. ازجمله مواردی که میتوان به بلغور جودوسر اضافه نمود مقداری پودر پروتئین و میوه است که دران صورت انرژی لازم برای یک روز کاری را به راحتی فراهم می کند.

بیشتر بخوانید : آیا چای سبز برای لاغری مفید است؟

پنکیک

پنکیک به عنوان یکی از میام وعده های بسیار مناسب استفاده می شود. شما به راحتی می توانید این میان وعده را تهیه نموده و حتی در وعده صبحانه میل نمایید.

چیزهایی که شما برای آماده کردن پنکیک نیاز دارید: آرد ساده‌ی همه‌منظوره ، شکر ، بیکینگ پودر ، جوش شیرین ، نمک ، تخم مرغ ، کره‌ می باشد. طرز تهیه این صبحانه لذت بخش را به راحتی می توانید در سایت های معتبر آشپزی بخوانید.

خوردن ژله در وعده صبحانه

ژله در صبحانه

ژله از ماده ای به نام ژلاتین تهیه می شود ، این ماده حاوی پروتئین است و مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و آمینو اسید نقش موثری در استخوان سازی و رشد دارد.ژله برای صبحانه کاملا مناسب است. ژلاتینِ تهیه‌شده از منابع باکیفیت، سرشار از خاصیت است. ژله از جوشیده شدن استخوان های حیوانات ، غضروف و پوست آنها برای استخراج کلاژن درست شده است. کلاژن نوعی پروتیین فیبری است که ماهیچه ها، استخوان ها و پوست حیوانات را به هم متصل می کند. وقتی کلاژن پردازش می شود، ماده ای بی رنگ به نام ژلاتین می شود. بعد از سرد شدن ژلاتین، بافتی شبیه ژله پیدا می کند.برخلاف کلاژن، ژلاتین در آب داغ حل می شود و می توان آن را در سس های سالاد ، سوپ ها و دسرها به کار برد.  سلامتی افراد از سلامت روده و دستگاه گوارشی‌شان شروع می‌شود؛ پس این دستورالعمل می‌تواند به شما در رسیدن به بهبود عملکرد گوارش‌تان کمک کند.

کره ی بادام زمینی (از نوع طبیعی)

اگرچه کره های بادام زمینی موجود در فروشگاه ها پر از  شکر و روغن های چاق کننده ی شکم هستند اما نوع طبیعی آن تنها از ٢ ماده تشکیل می شود: بادام زمینی و نمک. ۱ فنجان شیر + بادام شیرین نشده + ۱ قاشق پودر پروتئین مورد نظرتان+ نصف موز + ۱ قاشق غذاخوری کره ی بادام زمینی را با هم مخلوط کنید. با خوردن این نوشیدنی در صبحانه خود می توانید تعادل مناسبی بین چربی های مفید، پروتئین ها و  کربوهیدرات ها برقرار و ذخایر گلیکوژن را بازسازی کرده و افزایش رشد عضلات را بدون افزودن کالری اضافی بهبود بخشید.

تخم مرغ برای صبحانه

تخم مرغ، یکی از معدود خوراکی هایی است که باید به عنوان “سوپر غذا” طبقه بندی شود .تخم مرغ ها دارای مواد مغذی هستند که برخی در رژیم غذایی مدرن نادر و کمیاب می باشند.خوردن تخم مرغ آب پز, سالم ترین راه برای خوردن تخم مرغ است, زیرا بدون روغن یا کره پخته می شود, که کالری و چربی اضافی بیشتری را به غذا اضافه نمیکند و باعث کاهش وزن می شود.

ویتامین آ ، فولات ، ویتامین ب ، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K، ویتامین B6، کلسیم ، روی، فسفر و سلنیوم ازجمله مواردی هستند با خوردن تخم مرغ جذب بدن شما خواهند شد.

بهترین میوه ها برای صبحانه

درادامه سعی کردیم لیستی از بهترین میوه ها را خدمت شما معرفی کنیم که می تواند در وعده صبحانه قرار گیرند.

۱- سیب

سیب یکی از بهترین منابع  فیبر است .سیب ،دارای توانایی های ضدسرطان قوی است ،که بدن را از شر سلول های سرطانی ایمن نگه میدارد همچنین کاهش جذب (LDL) چگالی لیپوپروتئین و سطح کلسترول بد و یا افزایش جذب (HDL)، چربی لیپو پروتئین و کلسترول خوب می شود که این باعث تنظیم و یا از بین رفتن کلسترول های مضر در بدن می شود.

سیب به عنوان یک آنتی اکسیدان موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شما می گردد.همین طور از بروز آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می کند.

۲-موز

موز نه تنها منبع غنی از پتاسیم است، بلکه سرشار از فیبر و آب نیز می باشد.خوردن موز فواید متعددی دارد از جمله سلامت قلبی و عروقی، بهبود سلامت روانی، کمک به افزایش انرژی و ایمنی، پیش گیری از کم خونی، جلوگیری از زخم معده، و تسکین بیماری صبحگاهی و همچنین جلوگیری از دیابت را شامل می شود.

پتاسیم موجود در موز باعث می شود ذهن شما را هوشیار نگهدارد و همچنین آهن موجود در آن به دفع مواد زاید از مغز نظیر آمونیاک کمک می کند.به همین دلیل پیشنهاد می کنیم این میوه خوشمزه را در وعده های صبحانه خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید : سیاه دانه و خواص آن برای درمان بیماری ها

۳-هندوانه 

اگرچه هندوانه به خاطر میزان زیاد قند خود مورد توجه قرار نمی گیرد اما دارای خواص متعددی برای بدن می باشد.  ویتامین ث ، ویتامین آ ، پتاسیم ، منیزیم ، ویتامین ب ۱، ب ۵ و ب ۶ از جمله منابع غنی موجود در هندوانه هستند. از طرفی هندوانه حاوی ماده‌ای به نام سیترولین است، این اسید آمینه می‌تواند سطح اکسید نیتریک بدن را افزایش دهد. اکسید نیتریک به انبساط رگ‌های خونی کمک می‌کند و همین نکته باعث کاهش فشار خون می‌گردد.

۴-گردو را در صبحانه فراموش نکنید

گردو برای صبحانه

گردو حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین دلیل برای سلامت قلب و عروق مناسب است.تقویت سیستم ایمنی بدن ، بهبود عملکرد مغز ، مبارزه با سرطان پستان ، درمان بی خوابی ، درمان عفونت های قارچی و درمان پبوست تنها بخشی از لیست بلند و بالای فواید مصرف گردو می باشد.

۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب عباس اعتمادی

بدون دیدگاه

    logo-samandehi