استفاده از بازاریابی محتوا و ۵ دلیل اصلی برای استفاده از آن

استفاده از بازاریابی محتوا

قبل از اینکه بخواهم دلایل استفاده از بازاریابی محتوا را معرفی کنم بهتر است درک درستی از معنی بازاریابی محتوا داشته باشیم.

” بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که با هدف ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و مداوم برای جذب و حفظ مخاطب هدف و در نهایت هدایت مخاطبین جهت انجام اقدامی مشخص انجام می شود “

 

مزایای اصلی استفاده از بازاریابی محتوا

بازاریابی سنتی در هر دقیقه کمتر و کمتر می شود. شما به عنوان یک بازاریاب آینده نگر ، می دانید که باید راهی بهتری وجود داشته باشد. تحقیقات سالانه نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق بازاریابان از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. دلایل زیادی وجود دارد که برندهای معتبر و پیشرو در جهان از بازاریابی محتوا استفاده کنند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با ۵ دلیل اصلی برای استفاده از بازاریابی محتوا آشنا کنیم . پس در ادامه همراه ما باشید.

 

۱- بازاریابی محتوا باعث افزایش فروش میشود

در ساده ترین شکل خود ، بازاریابی محتوا یک دریچه کنترل شده و قابل حمل را برای شرکت ها ایجاد می کند تا بتوانند در زمان خود محصولات را به مشتریان خود بفروشند. تحقیقات اخیر CMA نشان داده است که بیش از ۵۰٪ از مشتریان اعلام کرده اند که  این کار تأثیر مثبتی بر تصمیمات خرید آنها داشته است .

بیشتر بخوانید : تولید محتوا با موبایل شغلی پول ساز ولی ناشناخته

همچنین در نظرسنجی دیگری که انجام شده ۶۱٪ موافق این هستند که تاثیر مثبتی در محبوبیت برندها داشته است . ( برای نمونه همین تبلیغات فعلی عالیس از رسانه ملی اگر افزایش فروشی در پی نداشته باشد توسط مالکین این برند اینچنین تبلیغات گسترده ای نداشت )

 

۲- باعث حفظ مشتری میشود

بازاریابی محتوا

روز به روز رقابت در بازار در فروش محصولات مختلف بیشتر و بیشتر میشود و هر روز به طور فزاینده افزایش پیدا میکند . به همین دلیل شرکت ها به حفظ مشتریان فعلی خود اهمیت بیشتری می دهند .با استفاده از بازاریابی محتوا میتوانید در هر لحظه ای که اراده کنید رویکرد بازاریابی خود را به هر سمتی که خودتان صلاح میدانید تغییر داده و حتی به مشتری پاداش دهید. با برقراری ارتباط منظم با مشتری خود از این طریق ، احتمالاً شما میتوانید تجارت خود را حفظ کنید .

 

۳- ایجاد و یا استفاده مجدد از نام تجاری

برای هر شرکتی که مایل به ایجاد و یا تغییر در نام تجاری خود باشد به یک روشی برای ارتباط نیاز دارد که بتواند پیام خود را به سرعت و با روشی دقیق و کنترل شده دریافت و ارسال کند. از آنجا که محتوای خوب در وب سایت ها ، ایمیل ، تلفن همراه و محصولات چاپی نیاز به تمرکز خاصی از طرف مشتری دارد ، شما میتوانید از این فرصت ایده آل برای تغییر درک آنها نسبت به نام تجاری خود استفاده کنید و پیام خود را دقیقاً از نظر جمعیتی درست بدست آورده و بیشترین بازده سرمایه گذاری را داشته باشید.

 

۴- امکان ادغام کانال های ارتباطی در زمان کمپین بوسیله بازاریابی محتوا

یکی از قدرتهایی که بازاریابی محتوای مدرن میتواند برای شما ایجاد کند استفاده از بازاریابی محتوا و توزیع محتوا در تمام رسانه های کلیدی بازاریابی مانند چاپ ، آنلاین ، دیجیتال ، موبایل ، فیلم و رسانه های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید : چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنیم

نه تنها شما می توانید محتوای مناسب برای کانال فردی خودتان تولید کنید ، بلکه میتوانید تمام کانال های بازاریابی خود را با یکدیگر ادغام کرده و دو برابر یا سه برابر شدن کارایی کمپین خود را مشاهده کنید.

 

۵- جذب مشتری به مدت طولانی

در زمانی که از بازاریابی محتوا برای فروش به مشتری استفاده میکنید ممکن است مشتری به دنبال سود کردن در خرید خود در کوتاه مدت باشد ، اما با استفاده از بازاریابی محتوا ، قطعا ذهن آنها درگیر در دراز مدت میشود . با ارتباط منظم با مشتری خود ، می توانید به تدریج با خواننده و دنبال کننده محتوای خود پیوند دوستی برقرار کرده و اعتماد آنها به برند خودتان را افزایش داده و محصول یا خدمات خود را به عنوان اولین انتخاب به آنها معرفی کنید. با ایجاد یک گفتگوی منظم با خواننده خود می توانید یک خط ارتباطی با مشتری باز کرده و این بازخورد مداوم از طرف شما می تواند به بهبود خدمات شما و در نتیجه رضایت مشتریان منجر شود .

 

۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب مدیر

بدون دیدگاه

    logo-samandehi