هر آنچه در مورد تیپ شخصیتی ISFP باید بدانید

تیپ شخصیتی ISFP
۵/۵ - (۱ امتیاز)

در این قسمت می توانید با ویژگی های مختلف تیپ شخصیتی ISFP اعم از ویژگی ها و نقاط  ضعف شخصیتی آنها آشنا شوید. همچنین برخی از افراد مشهور که دارای این تیپ شخصیتی هستند، نیز معرفی شده اند. به کمک این اطلاعات می توانید خود را بیشتر و بهتر شناخته و با رفع نقاط ضعف و تمرکز بر نقاط قوت خود، گامی موثر در جهت رشد و توسعه فردی خودتان بردارید.

ویژگی های شخصیتی تیپ شخصیتی ISFP

شخصیت افراد ISFP

  • افرادی آرام، حساس، محتاط، صبور و منعطف هستند.
  • ظاهری آرام دارند ولی در انجام امور بسیار با انگیزه و پرشور عمل می کنند.
  • معمولا بر مبنای ارزش های خود قضاوت می کنند.
  • افرادی کم حرف هستند ولی معمولا میان دوستان و آشنایان خود از این حالت بیرون می آیند.
  •  معمولا دیگران به سختی می توانند آنها را بشناسند زیرا خود را به شکلی که هستند بروز نمی دهند.
  • در حال زندگی می کنند و علاقه ای به برنامه ریزی برای آینده ندارند.
  • پذیرای نظرات دیگران بوده و به راحتی با آنها کنار می آیند.
  • علاقه ای به کنترل و رهبری دیگران نداشته و همواره با آنها همدل و همراه هستند.
  • در انجام کارها بسیار صبور و آرام هستند و هیچ عجله ای ندارند.
  • در کار گروهی قوی هستند و بیشتر تمایل دارند که مدیریت شوند.

 

برخی از نقاط ضعف تیپ شخصیتی ISFP

گاهی به نیازهای دیگران بیش از حد توجه کرده و نیازهای خود را فراموش می کنند.

  • چون در لحظه اکنون زندگی می کنند، به آینده توجه لازم را نداشته و دید بلندمدت ندارند.
  • از درک برخی مضمون های پیچیده ناتوان هستند.
  • مدیریت زمان و برنامه ریزی ندارند.
  • در برابر انتقاد آسیب پذیرند.
  • گاهی به راحتی حرف ها و نظرات دیگران را پذیرفته و بیش از اندازه پذیرا می شوند.
  • در تحلیل های خود منطقی نیستند.

 

شخصیت های مشهور دارای تیپ شخصیتی ISFP 

الیزابت تیلور
(بازیگر)
دیوید بکام
(فوتبالیست)
بردپیت
(خواننده)
جان تراولتا
(بازیگر)

 

برنامه ریزی شغلی بر مبنای تیپ شناسی آزمون MBTI

شغل یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر فردی می باشد، بنابراین برنامه ریزی دقیق و درست برای یافتن و حفظ شغل دلخواه و یا انجام هر گونه تغییر در شغل فعلی، ضروری می باشد. مسیر شغلی هر فردی شاید بتوان گفت از اولین باری که او به شغل آینده خود می اندیشد آغاز می گردد و تا آخر عمر او ادامه دارد. برنامه ریزی صحیح برای طراحی و ترسیم این مسیر، نیازمند کسب اطلاعات و آگاهی لازم و استفاده از تجربیات و دانش مشاوران متخصص می باشد.

برنامه ریزی مسیر شغلی فرآیندی است که به فرد کمک می کند تا ویژگی ها، توانمندی ها و استعدادهای درونی خود را به خوبی بشناسد، اهداف شغلی متناسب با این ویژگی ها و استعدادها و راه رسیدن به آنها را تعیین کند و در نهایت گام به گام این مسیر را بپیماید. شما به کمک تست MBTI می توانید تیپ شخصیتی خود را به خوبی شناخته و با ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود در محیط کار آشنا شوید.

مشاغل مناسب تیپ شخصیتی ISFP

بهترین شغل برای هر تیپ شخصیتی

یکی از نتایج مهم و برجسته این تست، معرفی مشاغل مختلف مناسب برای هر تیپ شخصیتی می باشد که برای افراد مختلف اعم از دانش آموزان، والدین، دانشجویان، کارکنان و به خصوص مدیران کاربرد زیادی دارد. البته به یاد داشته باشید در انتخاب شغل مناسب برای هر فرد علاوه بر تیپ شخصیتی، عوامل دیگری مانند ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، تحصیلی، محیطی و… هم موثر هستند. همچنین باید به این نکته توجه داشت که هر فردی ویژگی های منحصر به فردی دارد که  شبیه هیچ کس دیگری (حتی افرادی با تیپ شخصیتی مشابه او) نیست.

در مورد تیپ شخصیتی ISFP نیز این موضوع صادق است. ISFP ها به طور طبیعی جذب مشاغل مختلف می شوند. همیشه اشخاص موفقی از انواع تیپ های شخصیتی در تمام مشاغل هستند، اما مشاغلی که برای این تیپ شخصیتی پیشنهاد می شود، بیشتر مورد توجه و پسند ISFP ها است که با توجه به ویژگی های شخصیتی شان دلیل آن مشخص است.

قانون ۸۰ ۲۰ و شخصیت شناسی تیپ شخصیتی ISFP

قانون ۸۰ ۲۰ می گوید: معمولا ۸۰ درصد از نتایج ما مربوط به ۲۰ درصد عملکرد ماست.آن ۲۰ درصد هم معمولا قوی ترین بخش کاری ما محسوب می شود.مثلا در یک فروشگاه یک یا دو محصول خاص آن فروشگاه ۸۰ درصد سود آن فروشگاه را رقم می زنند.بقیه محصولات چیزی قریب به ۲۰ درصد سود را حاصل می کنند.اکثر ما تمایل داریم وقتی نقطه ضعفی داریم روی ان تمرکز کنیم تا اصلاحش کنیم.یعنی از خود میپرسیم چگونه روی بقیه محصولات تمرکز کنیم تا مثل آن یک یا دو محصول به ما سود بدهد.در حالیکه باید روی نقاط قوت تمرکز کنیم. وقتی ۲۰ درصد توجه به نقاط قوت ۸۰ درصد به ما سود می دهد اگر ۸۰ در صد روی نقاط قوتم تمرکز کنم چقدر سود می برم؟بر این اساس توصیه ما به تیپ شخصیتی ISFP ها است که روی نقاط قوت خود تمرکز کنند و کارهایی را بپذیرند که با استعداد ذاتی آنها در ارتباط است.

5/5 - (1 امتیاز)
۱
برچسب ها :
نویسنده مطلب علی

یک دیدگاه

  • پدرام شاهین دژ
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۸

    سلام.اگه لطف کنید و در سایت خوبتون از دیگر تیپ شخصیتی های دیگه هم بنویسید خیلی خوب میشه.فقط در خصوص یک گروه ننویسید .مثلا من خودم جز این دسته نبودم.نکته دیگه اینکه تست پیدا کردن شخصیت ها در سایتهای دیگه پولی بود.امکانش هست شما رایگان تست پیدا کردن نوع شخصیت رو در سایتتون بزارید؟ باز هم تشکر از مطلب خوبتون

logo-samandehi