انتخاب اسباب بازی مناسب – نکاتی که در خرید اسباب بازی باید رعایت کنید

انتخاب اسباب بازی مناسب
Rate this post

یکی از مواردی که پدر و مادرها با فرزندان بحث های طولانی دارند انتخاب اسباب بازی مناسب می باشد که در ادامه مطلب به انتخاب اسباب بازی مناسب برای فرزندان می پردازیم در ادامه همراه ما باشید.

انتخاب اسباب بازی مناسب برای فرزند

نکاتی که در خرید اسباب بازی باید رعایت کنید

اسباب بازی ها یک بخش سرگرم کننده و مهم رشد هر کودک هستند. اما هر ساله ، بسیاری از بچه ها در بخش های اورژانس بیمارستان به دلیل صدمات مربوط به اسباب بازی تحت درمان قرار می گیرند. احتمال خفگی برای بچه های ۳ سال یا کمتر وجود دارد ، زیرا آنها تمایل دارند اشیاء را در دهان خود قرار دهند.

تولید کنندگان از دستورالعمل هایی پیروی می کنند و بیشتر اسباب بازی های جدید را برای گروه های سنی خاص برچسب گذاری می کنند. اما مهمترین کاری که والدین می توانند انجام دهند – به خصوص هنگامی که کودکان کم سن تر می باشد ، نظارت بر اسباب بازی است.

دستورالعمل های اسباب بازی

کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده (CPSC) اسباب بازی ها را از نزدیک کنترل و تنظیم می کند. هر اسباب بازی ساخته شده یا وارد شده در ایالات متحده پس از سال ۱۹۹۵ باید از استانداردهای CPSC پیروی کند.

در اینجا چند دستورالعمل کلی برای یادآوری هنگام خرید اسباب بازی ها آورده شده است:

اسباب بازی های ساخته شده از پارچه باید مقاوم در برابر شعله باشند.
اسباب بازی های خریداری شده باید قابل شستشو باشند.
اسباب بازی های رنگ شده باید از رنگ بدون سرب باشند.
مواد اسباب بازی باید غیر سمی باشد.
مدادها و رنگها باید روی بسته بندی برچسب ASTM D-4236 را داشته باشند، به این معنی که آنها توسط انجمن آزمایش و مواد آمریکا ارزیابی شده اند.
از اسباب بازی های قدیمی تر برای بازی جلوگیری کنید. این مورد ممکن است معیارهای ایمنی فعلی را رعایت نکند و مطمئن شوید که یک اسباب بازی برای فرزند شما زیاد بلند نیست. سر و صدای برخی اسباب بازی های مانند جیر جیر و اسباب بازی های موسیقی یا الکترونیکی می تواند به اندازه صدای موتور ماشین بلند باشد ، حتی اگر کودک آن را مستقیماً در گوش قرار دهد ، می تواند به شنوایی آسیب برساند.

سرگرمی های مناسب در زمان مناسب

اسباب بازی های مناسب برای کودک

همیشه برچسب ها را بخوانید تا مطمئن شوید که یک اسباب بازی برای چه سن کودک مناسب است. دستورالعمل های منتشر شده توسط CPSC و سایر گروه ها می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد خرید کمک کند.

هر وقت یک اسباب بازی جدید خریدید، حتماً مزاج ، عادات و رفتار فرزندتان را در نظر بگیرید. حتی کودکی که به نظر می رسد در مقایسه با سایر بچه ها در همان سن پیشرفته و رشد یافته است ، نباید از اسباب بازی های مخصوص کودکان بزرگتر استفاده کند. سطح سنی اسباب بازی ها با توجه به عوامل ایمنی و نه هوش یا بلوغ تعیین می شود.

مهم است که مطمئن شوید بچه ها می دانند چگونه از اسباب بازی خریداری شده استفاده کنند. بهترین راه برای انجام این کار نظارت بر بچه ها هنگام بازی کردن است. این کار به بچه ها یاد می دهد که در حین تفریح ​​، چگونه با خیال راحت بازی کنند.

انتخاب اسباب بازی برای فرزندان

والدین باید :

به بچه ها بیاموزید که اسباب بازی ها را کنار بگذارند (بعد از چند ساعت بازی و یا چند دقیقه).
به طور مرتب اسباب بازی ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها شکسته یا غیر قابل استفاده نیستند.
اسباب بازی های چوبی نباید دارای شکستگی باشند.
دوچرخه و اسباب بازی در فضای باز نباید زنگ زدگی داشته باشد.
اسباب بازی های پر شده نباید دارای درزهای شکسته یا قطعات قابل جدا شدن باشد.
اسباب بازی های شکسته را دور ریخته یا بلافاصله آنها را تعمیر کنید.
اسباب بازی های فضای باز را هنگام استفاده از آنها در جای مناسب قرار دهید تا در معرض باران و برف قرار نگیرند.
حتما اسباب بازی ها را تمیز نگه دارید. بعضی از اسباب بازی های پلاستیکی را می توان در ماشین ظرفشویی تمیز کرد ، اما ابتدا دستورالعمل های سازنده را بخوانید.

گزارش اسباب بازی های ناامن در کشورهایی مانند آمریکا

برای اطلاع از جدیدترین اطلاعات در مورد فراخوان اسباب بازی ، به وب سایت CPSC مراجعه کنید یا با آن ها تماس بگیرید تا یک اسباب بازی را که فکر می کنید ناامن است ، گزارش دهید. ( البته در کشورهایی که از این قانون پیروی میکنند )  اگر در مورد امنیت یک اسباب بازی شک دارید ، برای احتیاط به فرزندتان اجازه ندهید که با آن بازی کند.

Rate this post
۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب محمد مهدی رجب پور

بدون دیدگاه

logo-samandehi