۴ اشتباه در مصاحبه شغلی که نشان از عدم صلاحیت شما دارد

مصاحبه شغلی
۵/۵ - (۲ امتیاز)

مصاحبه شغلی اغلب بهترین شانس افراد برای نشان دادن توانایی­های خود به عنوان مناسبترین فرد برای انجام کار درخواست شده است. اما حتی اگر متقاضی کار سوابق تحصیلی و شغلی ایده آل و هوش و استعداد سرشاری هم داشته باشد، در صورتیکه اشتباهی در زمان مصاحبه مرتکب شود، میدان را به رقیب واگذار خواهد کرد حتی اگر به وضوح رقیب وی از او صلاحیت کمتری داشته باشد.

در اینجا از سری آموزش های مصاحبه گوگلز ،  ۴ مورد از اشتباهات اساسی که باید در زمان مصاحبه شغلی از ارتکاب به آنها اجتناب کرد ارائه می­شود تا این احساس اشتباه به مصاحبه کننده انتقال نیابد که صلاحیت شما کمتر از آنچه که بیان می­‌کنید میباشد .

۱- اقرار به حساس بودن (عصبی بودن)

ممکن است تصور کنید اقرار و اعتراف به این جمله که در حال حاضر کمی عصبی (نگران) و دستپاچه هستم شما را به عنوان یک انسان، دارای احساس جلوه دهد، هر چند احتمال دارد این در یک موقعیت اجتماعی دیگری مطلوب باشد، اما یک استراتژی و ترفند خوب در مصاحبه شغلی نیست. کاملا طبیعی است که هر کسی در این موقعیت مقداری اضطراب داشته باشد، شبیه آنچه که قبل از امتحانات داریم.

بیشتر بخوانید : رزومه نویسی – چگونه یک رزومه حرفه ای برای کارفرما بنویسیم

اما به خاطر داشته باشید که قرار است شما خودتان را فردی بسیار حرفه‌­ای، مسلط بر احساسات و عواطف خود و توانا نشان دهید. بعلاوه اگر شما در زمان مصاحبه خیلی عصبی باشید، این تصور به آنها القا می­‌شود که احتمال دارد شما در محیط کار هم عصبی شوید. آرام باشید و اعتماد به نفس کاذب داشته باشید!

۲- عدم آمادگی

مصاحبه شغلی

مطمئن شوید که می­‌دانید محل مصاحبه شما دقیقاً در کجا قرار دارد؟ چقدر طول می­‌کشد تا به آنجا برسید، پس مسیر مطلوب خود را برنامه­‌ریزی کنید. چه کسی یا کسانی می‌خواهند از شما مصاحبه بگیرند؟ سمت آنها چیست؟ شرکت در چه زمینه‌­هایی فعالیت می­‌کند؟ و به طور کلی شما قرار است چه کاری انجام دهید؟ سپس لیستی از سوالاتی را برای زمان احتمالی که به شما برای پرسیدن سوالات خود اختصاص داده خواهد شد آماده کنید. (دقت کنید سوالی نپرسید که با یک جستجوی ساده در اینترنت سریع پاسخ داده می­‌شوند).

۳- پاسخ های تک کلمه‌­ای

شما در مصاحبه­‌ای قرار دارید و انتظار دارید سؤالات هوشمندانه­‌ای از شما پرسیده شود تا بتوانید آمادگی عالی خود را نشان دهید اما اصلا ایرادی ندارد که سوال چقدر ساده به نظر برسد، این شما هستید که باید توضیح درست و کامل ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که هر سوال، فرصتی است برای شما تا بدرخشید. همچنین آمادگی بیان جزئیات و شرح چالش های آخرین شغل خود را داشته باشید. دیگران را شیفته خود کنید!

۴- سوال نکردن

به طور کلی سوال “چه سوالی از ما دارید؟” جهت تعارف نیست. این یک فرصت دیگری است تا ناگفته­‌های مهارتهای خود را بیان کنید. مطمئن شوید، همانند پاراگراف فوق، هیچ سوال کم اهمیتی نپرسید. تا حد امکان آماده، آرام و راحت باشید و فرض کنید که این حالت بیشتر یک مکالمه است. سعی کنید از قبل سوالات جالب و جذابی آماده کنید که به طور ایده‌­آلی آمادگی شما را برای انجام مصاحبه نشان دهد.

جهت آمادگی بیشتر در زمان مصاحبه شغلی خود، مقالات بیشتری در آینده در گوگلز خواهید خواند،پس مطالب سایت را دنبال کنید .

بیشتر بخوانید: آداب معاشرت و ۱۲ قانون و نکته که بایستی در آن رعایت کنیم 

5/5 - (2 امتیاز)
۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب مهرداد همتی

بدون دیدگاه

logo-samandehi