موفقیت در دانشگاه را چگونه تضمین کنیم – راه موفقیت در تحصیل

موفقیت در دانشگاه
Rate this post

برای موفقیت در دانشگاه به اصول خاص و متدهای ویژه ای نیاز داریم. در کشور ما ایران یکی از بزرگترین مشکل مساله کنکور است که با عبور دانش آموزان از این پل نفسی راحت می کشند غافل از اینکه مطالعه و تحصیل در دانشگاه نیز نیازمند سرمایه گذاری می باشد. در زیر برخی از اصولی که منجر به موفقیت تحصیلی در دانشگاه می شود برایتان ذکر شده است.

۱۰ نکته کلیدی بمنظور موفقیت در دانشگاه :

۱- برای موفقیت در دانشگاه مدیریت زمان حیاتی است
 وقت خود را مدیریت کنید. این مهمترین مهارت برای دانشگاه است. اکثر تکالیف شما احتمالاً کار دشواری نخواهد بود، اما آنها از هر کاری که قبلاً انجام داده اید، طولانی تر خواهند بود. تکالیف برای کلاسهای مختلف غالباً همزمان انجام می شود. اگر در آخرین هفته ترم چندین مقاله داشته باشید، نمی توانید همه آنها را انجام نمی دهید مگر اینکه زود شروع کنید.

۲-  مدیریت خرج و مخارج در دانشگاه ضروری است
برای موفقیت در دانشگاه بدانید که چگونه پول خود را مدیریت کنید. نوشیدن آبمیوه و بستنی برای هر شب می تواند منجر به بدهی و کاستی پول در سر ماه شود. خرید غذای آماده و نوشیدن قهوه بیرون می تواند شما را فقیر کند، بنابراین اگر علاقه ای به غذای سلف ندارید آشپزی را یاد بگیرید. مخارج خود را برای یک ماه پیگیری کنید تا ببینید که در آن چقدر هزینه دارید.

۳-  لپ تاپ خود را سرکلاس دانشگاه نبرید
لپ تاپ خود را به کلاس نبرید. مطمئناً می توانید سریعتر از آنچه می توانید با دست بنویسید تایپ کنید. اما فیس بوک وقتی جلوی شما قرار دارد، بسیار وسوسه‌انگیز است. به علاوه ، وقتی یادداشتهای خود را تایپ می کنید، سعی می کنید هر حرف کلمه را بیابید و بدون غلط املایی تایپ کنید، این بدان معنی است که واقعاً فکر نمی کنید. اما همزمان نوشتن با دست فکر نیز فعال تر می شود. راز موفقیت در دانشگاه این نیست که بیشترین یادداشت برداری را داشته باشید، بلکه ذیرکانه یادداشت برداشتن مهم است و این کار بر روی کاغذ آسانتر است.

۴- درگیر کار شوید
اگر روزنامه نگاری میخوانید، برای کالج مقاله بنویسید. اگر دانشجوی هنرهای زیبا هستید، کارهای خود را در نمایشگاه های دانشجویی به نمایش بگذارید. اگر مدیریت کسب و کار می خوانید وارد تجارت شوید. شرکت در برنامه های درسی مرتبط با مدرکتان، راهی عالی برای شبکه سازی با همکاران آینده و یادگیری چیزهای جدید است.

موفقیت در دانشگاه

۵- هم اتاقی خود را با وسواس انتخاب کنید
هم اتاقی های خود را با دقت انتخاب کنید. برای موفقیت در دانشگاه به این فکر کنید که با چه کسی دقیقا می خواهید زندگی کنید که قطعا منش او بر شما تاثیر خواهد داشت. اگر او دارای استانداردهای مختلفی از نظافت، برنامه خواب عجیب و غریب یا ایجاد سر و صدا است، هم اتاقی خوبی نخواهد بود. بهترین دوست شما بهترین هم اتاقی نخواهد بود. قبل از اینکه به دنبال خانه بگردید، در مورد چیزهایی مانند تمیز کردن و قبوض صحبت کنید. قبل از امضای اجاره نامه قوانین را کامل بخوانید.

بیشتر بخوانید: آموزش زبان انگلیسی با کدام روشها در منزل امکان پذیر است؟

۶- از سلامت روان خود در دانشگاه مراقبت کنید
دانشگاه استرس زا است ، به خصوص اگر شما برای اولین بار از خانه دور می شوید. اگر احساس اضطراب یا ناراحتی می کنید، از دوستان خود درخواست پشتیبانی کنید. می توانید به مشاوره رسمی دانشگاه نیز مراجعه کنید. خوب غذا خوردن و ورزش کردن نیز می تواند کمک شایانی کند.

۷- با اساتید دانشگاه خود ارتباط برقرار کنید
با اساتید خود یک مقاله تهیه کنید. سؤال بپرسید، در بحث مشارکت کنید، یک دقیقه در کلاس بمانید تا چیزی را که شما نمی فهمید روشن کنید. در دانشگاه اساتیدی پیدا می شود که ممکن است به شما در یافتن شغل کمک کنند. اگر از آنها بخواهید بر مطالعه مستقل شما نظارت کنند ، بسیار عالی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چگونه فرایند یادگیری را با ۵ راهکار نتیجه بخش سرعت دهیم

۸- اگر مساله درسی برای شما وجود دارد در طول ترم بپرسید نه در شب امتحان
اگر می خواهید به راهنمایی درسی نیاز دارید ، زود و در طی ترم بپرسید. اگر به اندازه کافی زودهنگام بپرسید ، بسیاری از اساتید راهنمایی تان خواهند کرد. اما با ایمیل و زنگ زدن شب قبل از امتحان یا سرجلسه امتحان استاد خود را اذیت نکنید.

۹- به کتابخانه دانشگاه بروید
مکان دیگری برای یافتن کمک ، کتابخانه است که در آن کارمندان می توانند آشنا کردن شما با نحوه قالب بندی استنادهای شما را دریافتن مرجع دانشگاهی مطلوب کمک کنند.

موفقیت در دانشگاه
۱۰- گرایش دانشگاهی خود را با دقت انتخاب کنید
گرایش خود را با وسواس انتخاب کنید. در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب گرایش خاص از رشته خودتان ضروری است. توصیه کلی این است که سعی کنید در گرایشی تحصیل کنید که علاقه دارید و مایلید در آن حوزه چیزهای جدیدی کشف کنید.

منبع : macleans

Rate this post
۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب میلاد خیری

بدون دیدگاه

logo-samandehi