پول دار شدن – کتاب هایی که نحوه پول دار شدن را آموزش می دهند

۴.۸/۵ - (۲۶ امتیاز)

همیشه راه هایی برای پول دار شدن و کسب درآمد در زندگی وجود دارند که تنها می توان آن ها را با خواندن کتاب های مختلف در این زمینه بدست آورد. در این مقاله به کتاب هایی می پردازیم که نحوه پول دار شدن را به شما آموزش می دهند. در ادامه با گوگلز همراه باشید.

استراتژی شما برای پول دار شدن و کسب درآمد چیست؟ آیا شما حتی یک استراتژی هم دارید؟؟ اگر اینطور نیست ، خیلی هم غیر معمول نیست. بسیاری از افراد حتی به مدیریت مالی شان فکر هم نمی کنند.

حتی از زمانی که افراد به عنوان نوجوان درآمدی کسب می کنند، ممکن است در مورد پول ، مالی و سرمایه گذاری بخوانند ، اما هرگز یک برنامه مالی برای خود ندارند.اما اکنون ، اینطور به نظر می اید که که هر فرد شاغلی نیاز به یک استراتژی مالی دارد. چگونه پول خود را خرج می کنید؟ چقدر پس انداز می کنید؟ نظر شما در مورد بدهی چیست؟ چگونه پول خود را سرمایه گذاری می کنید؟ برای بازنشستگی چقدر پول احتیاج دارید؟

اینها سؤالاتی هستند که باید هرکسی که درآمد کسب می کند ، پاسخ دهد.

بیایید با آن روبرو شویم. اگر می خواهید راحت بازنشسته شوید (حتی صحبت از زندگی به سبک زندگی لوکس نیست) ، باید پولدار شوید.

کتاب هایی که در این مقاله توصیه می شود به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید. آنها را بخوانید و دیگر نیازی به نگرانی در مورد امور مالی شخصی نخواهید داشت.

کتاب هایی که نحوه پول دار شدن و کسب درآمد را به شما اموزش می دهند

پولدار شدن

۱- The Richest Man In Babylon by George S. Clason (پول دارترین مرد در بابل توسط جورج اس کلاسون)

این کتاب در سال ۱۹۲۶ منتشر شد و تا آنجا که می توان گفت ، این اولین کتاب محبوب در زمینه امور مالی و کسب درآمد شخصی بود.معمولاً ، من درگیر داستان ها و قصه ها نمی شوم. اما این کتاب واقعا عالی است. این کتاب تنها کتابی است که من خوانده ام و پیام کتاب را به راحتی درک کرده ام.یکی از درس هایی که می توان از این کتاب گرفت: ثروتمندان ثروتمند هستند زیرا پول خود را پس انداز می کنند ، بدهی بالا نمی اورند و پول خود را به طرز احمقانه خرج نمی کنند.Clason توصیه می کند ۱۰٪ از درآمد خود را پس انداز کنید (من معتقدم باید ۵۰٪ پس انداز کنید – بعداً در آینده). او صرفه جویی را “پرداخت اول به خود” می نامد. این طرز فکر مهم است.شما فقط با سرمایه گذاری برای خود ثروتمند می شوید. تمام پول خود را احمقانه خرج نکنید و برای چیزهایی که لازم نیستند صرف نکنید. وقتی این کار را می کنید ، به دیگران می پردازید ، نه خودتان.

همه باید “ثروتمندترین مرد در بابل” را بخواتند – هر چه زودتر بهتر.

۲- Your Money Or Your Life by Vicki Robin and Joe Dominguez (پول شما یا زندگی شما توسط ویکی رابین و جو دومینگوز)

پول دار شدن

آنچه من بیشتر از این کتاب لذت بردم این است که به شما می آموزد رابطه خود را با پول تغییر دهید. این مسئله زندگی شما را تغییر خواهد داد.پول چیزی است که شما انرژی زندگی خود را برای آن هزینه و صرف می کنید. در مورد آن فکر کنید شما برای بدست آوردن پول و کسب درآمد کار می کنید نه اینکه پول برای شما کار کند.اما شما وقت خود را صرف کار می کنید. به همین دلیل رابین و دومینگوز قسمت اول این کتاب را به این موضوع اختصاص می دهد تا ما را آگاه سازد که بباید پول برای شما کار کند.اگر مجبور باشید تمام انرژی تان را در این خط قرار دهید ، پول بیشتر ارزشش را ندارد. هرگز ارزشش را ندارد فقط از خانواده بانکدارانی که در هر رکود اقتصادی خودکشی کرده اند ، بپرسید.

اگر می خواهید زندگی سالم و ثروتمند داشته باشید ، باید خود را از پول جدا کنید. به جای تلاش بیشتر ، در مدیریت پول خود بهتر شوید.پول را ذخیره کنید و آن را بر روی وسایلی که نیاز ندارید هدر ندهید. پول یا زندگی شما از لحاظ استراتژیک شروع می شود و تا پایان عملی می شود.یک چیزی که من با آن موافق نیستم ، زود بازنشستگی است. من نمی خواهم بازنشسته شوم و در ساحل بنشینم. به این دلیل است که مربیان من ، که فراتر از دوران بازنشستگی هستند ، هنوز هم کار می کنند و بسیار خوشحال هستند. من آرزو دارم همین کار را انجام دهم البته این موضوع به خودتان برمی گردد که تا چه زمانی دوست دارید کار کنید. اما من همچنین می خواهم ثروت کافی را که نمی خواهم برای آن کار کنم داشته باشم. این یک موردی است که رابین و دومینگوز نیز به آن اعتقاد دارند.

۳- (The Intelligent Investor by Benjamin Graham (with commentary by Jason Zweig (سرمایه گذار هوشمند توسط بنیامین گراهام (با تفسیر جیسون زویگ))

راه های پول دار شدن
من وقتی ۲۰ سال داشتم ، اولین سهام خود را خریداری کردم. در آن زمان ، بخش مالی بسیار خوب عمل می کرد و فکر می کردم سرمایه گذاری در ING ، بانک بزرگ هلندی خوب و سوداور خواهد بود.بله ، لازم به ذکر است که این قضیه به سال ۲۰۰۷ برمی گردد ، درست قبل از بحران مالی. من ۱۵۰۰ یورو در ING و ۵۰۰ یورو در AEGON ، یک شرکت مدیریت دارایی هلند سرمایه گذاری کردم.آن زمان نیمی از پس انداز من بود – پول زیادی برای دانش آموز به حساب می امد. و چند ماه بعد ، هنگامی که برادران لمان سقوط کرد ، مجموعه سهام من در کل فقط چند صد یورو ارزش داشت.

من خیلی عصبانی شدم حتی نمی توانم بگویم که چقدر باهوش بودم. اما به عقب نگاه می کنم ، می فهمم که از دست دادن پول بخشی از سرمایه گذاری است.و خوشبختانه ، من ضرری نکردم و منتظر ماندم تا سهام  بالا برود وهمچنین ظهور ارزهای دیجیتال که خودش به تنهایی هشت سال طول کشید.من تصمیم گرفتم که دیگر در سهام انفرادی سرمایه گذاری نکنم. و سرمایه گذار هوشمند یکی از مهمترین کتاب هایی است که به تحقق سرمایه گذاری در سهام بسیار کمک کننده خواهد بود.اگر می دانید که نمی خواهید در سهام انفرادی سرمایه گذاری کنید ، لازم نیست این کتاب را بخوانید. با این حال ، اگر به امور مالی و همچنین ارزهای دیجیتال علاقه دارید ، آن را اکیداً توصیه می کنم. تفسیر جیسون زویگ ، مقاله نویس WSJ ، نیز بسیار عالی است.

۴- The Little Book of Common Sense Investing by Jack Bogle (کتاب کوچک حس مشترک سرمایه گذاری توسط جک گوگل)

پول دار شدن

دلیل متوقف کردن سرمایه گذاری در سهام انفرادی کتاب جک گوگل است. این مرد یک قهرمان واقعی است.او ونگارد را تأسیس کرد و صندوق های شاخص را ایجاد کرد. بر خلاف دیگران در امور مالی ، او ارزش میلیاردی ندارد. چرا؟ او محصولات مالی را برای مردم ایجاد کرد.ونگارد یک شرکت منحصر به فرد است. چرا؟ این شرکت تنها شرکت در امور مالی است که همان علاقه شما را به امور مالی دارد. وقتی در سهام آنها شریک و سرمایه گذاری می کنید ، آنها برنده می شوند و شما برنده تر می شوید.اما هر بنگاه ، بانکدار ، واسطه یا مشاور در امور مالی ، منافع متفاوتی دارد. یعنی خودشان و مطمئناً ، این یک نمای سیاه و سفید است.

البته مشاوران مالی بی طرف زیادی نیز وجود دارد.اما اگر بتوانید پول خود را خودتان سرمایه گذاری کنید ، چرا باید پول خود را به آنها بدهید؟ به جای خرید سهام جداگانه ، جک گوگل نشان داد که خرید سهام کامل در یک شاخص خاص ، صنعت ، گروه یا حتی کشور بسیار بهتر است.تاریخ به ما نشان داده است که فهرست بندی بیشتر از بودجه های متقابل است. بعلاوه ، هزینه صندوق های شاخص کمتر است زیرا آنها مدیر و دفاتر گران قیمت ندارند.

امیدواریم از مقاله پول دار شدن با درس گرفتن از کتاب هایی که نحوه پول دار شدن را به شما آموزش می دهند لذت برده باشید و در مدیریت پول خود بهتر عمل کنید.

4.8/5 - (26 امتیاز)
۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب محمد مهدی رجب پور

بدون دیدگاه

logo-samandehi