دانلود جدیدترین پیش‌نویس رزومه برای داخل ایران و خارج از کشور

دانلود رزومه
Rate this post

آیا جزو آن دسته از افرادی هستید که هر موقع نیاز به تهیه یک رزومه یا انگیزه‌نامه دارید سریعا برای دانلود به اینترنت رجوع کرده و اولین مورد که کمی هم عنوان با آب و تاب‌تری همراه است را دانلود می‌کنید؟ آیا تا کنون به این فکر افتاده‌اید که یک بار برای همیشه نحوه نوشتن انگیزه‌نامه شغلی و رزومه را یادگرفته تا در آینده خودتان بتوانید نیازهای اینچنینی خود را متناسب با نیاز و شرایط خودتان طراحی و تکمیل نمایید؟ در ادامه من نحوه تنظیم درست یک روزمه را برای شما شرح می‌دهم و در انتها یک پیش‌نویش از این طرح رزومه را هم برای دانلود در اختیار شما قرار خواهم داد.

دانلود رزومه و یا طراحی و نوشتن یک رزومه که متناسب با توانایی‌های خود ماست؟

 

رزومه خوب

 

ابتدا باید به این مطلب بپردازیم که در رزومه چه مطالبی باید نوشته شوند؟

  • اطلاعات شخصی( شامل نام و نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیک یا همان ایمیل، شماره تلفن همراه یا شماره‌‌ ای که بتوان با آن به شما دسترسی داشت، آدرس پستی منزل یا محل کار یا محل تحصیل، اطلاعات خاص مانند شماره نظام مهندسی یا نظام پزشکی و…).
  • سابقه کار از آخرین شغل به اولین( آخرین شغلی که داشته‌اید باید بالاتر از همه نوشته شود).
  • مهارت‌ها و توانمندی‎ها( در چه قسمت‌هایی یا چه کارهایی فکر می‌کنید توانمند هستید یا توانایی شما در آنها به اثبات رسیده است).
  • سابقه تحصیلی و آموزشی( آخرین مقطع تحصیلی باید در بالاترین قسمت نوشته شود).
  • زبان‌هایی که به آن آشنایی دارید( این قسمت بخشی تعیین کننده برای یافتن شغل خارج از کشور است).
  • مدارک، گواهی‌نامه و یا دیپلم‌های معتبر که در زمینه‌های مرتبط یا غیر مرتبط با کار دریافت کرده‌اید( در این بخش می‌توانید گواهی مشارکت یا لوح تقدیر را هم لحاظ کنید چون بسته به نوع شغل می‌تواند تأثیرگذار باشد، حتی گواهینامه پایه یک رانندگی).
  • قراردادن عکس در رزومه( این مورد یک شمشیر دو لبه است ولی در بیشتر مواقع اثر مثبتی دارد، زیرا به مدیر یا کارمند بخش گزینش یک تصور کلی در مورد شما و شخصیت احتمالی شما می‌دهد. پس اگر عکس خود را در رزومه خود قرار می‌دهید عکس رسمی و جدید باشد و خلاصه بهترین عکس شما باشد).

 

نکات کلیدی :

  1. سعی کنید رزومه خود را با فونت مناسب( فونت‌های B Nazanin و BZar  از این جهت که فونت مورد استفاده در نامه‌نگاری اداری هستند می‌توانند رسمیت ناخواسته‌ای به رزومه شما بدهند) و بصورت PDF تهیه کنید( این فرمت برای بارگذاری در سایت‌های کاریابی و یا سایر مواقع مورد نیاز بهتر است، زیرا مثل فایل Word احتمال بهم ریختن کلمات و جملات رزومه در سیستم کامپیوتری مقصد پس از دانلود وجود ندارد).
  2. سعی کنید رزومه خود را در یک صفحه خلاصه کنید زیرا کارمندان و مدیران بخش گزینش نیرو بخاطر تعداد زیاد درخواست‌ها زمان کافی برای خواندن تمام رزومه شما ندارند، پس اینجا زیاد نوشتن یک مزیت نیست( ابتدا سوابق، تحصیلات و مدارک مرتبط با شغل مورد تقاضا را بنویسید اگر فضای کافی در همان یک صفحه بود می‌توانید اطلاعات اضافی را هم بگنجانید). اگر رزومه خود را در صفحه شخصی خود یا در سایت‌های کاریابی قرار می‌دهید می‌توانید یک رزومه کامل را آماده و آپلود کنید.
  3. سعی کنید قبلا در مورد فعالیت‌های شرکت یا ارگانی که برای آن رزومه خود را آماده می‌کنید بررسی کنید، زیرا می‌توانید توانایی‌هایی را که در آن ارگان یا شرکت خیلی بارز است را در خود پررنگ‌تر نشان دهید( به عنوان مثال اگر برای یک شرکت نقشه برداری درخواست کار داده‌اید به احتمال قوی از شما انتظار می‌رود از دقت و کیفیت بالایی در انجام کارخود برخوردار باشید و تسلط شما بر برنامه‌های نرم‌افزاری مرتبط را می‌طلبد و در مقابل اگر برای شغل فروشندگی درخواست کار داده‌اید بیشتر از شما انتظار می‌رود که روابط عمومی خوبی داشته باشید و در آن واحد بتوانید به چند جهت مختلف توجه داشته باشید و در عین حال فعال باشید). نکته: همه صاحبان شرکت‌ها و کسب و کارها و مدیران ادارات تمایل به داشتن کارمند و یا همکار منضبط را دارند پس این موضوع را مشخص کنید که پایبند به نظم و انضباط کاری هستید.
  4. اگر در حال تنظیم رزومه خود برای تصدی یک شغل در خارج از کشور هستید حتما از پیش‌نویس‌های رزومه ارائه شده در سایت‌های مرجع رزومه اروپایی استفاده کنید. زیرا در غیر این صورت بخاطر عدم توجه به تغییرات و نوسازی‌ها شما را احتمالا نادیده خواهند گرفت.

رزومه جدید

 

اگر این مطلب را مفید یافتید یا اگر نظری در خصوص این مطلب دارید لطفا آنرا با مدیریت وب‌سایت GOOGLS.IR به اشتراک بگذارید. در مطالب آینده به نحوه تهیه یک انگیزه نامه شغلی می‌پردازیم و تمام باید و نبایدها را در این مورد با هم مرور خواهیم کرد.

Rate this post
۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب احسان

بدون دیدگاه

logo-samandehi