چگونه با یک برنامه ریزی دقیق و منظم بر سکوی موفقیت بایستیم

سکوی موفقیت
Rate this post

در طول زندگی نسبتا کوتاه و در گذر زمان برای هر انسانی ممکن است گاهی اوقات شرایط خاصی مهیا شود که بتواند خود بر سکوی موفقیت بنشیند ، شاید شما هم یکی از همان افراد باشید و یا برای رسیدن به آن شرایط لحظه شماری می کنید. ما می توانیم طبق یک برنامه ریزی دقیق به آن شرایط و موفقیت نزدیک شویم. اگر چنین نظری دارید این مطلب را مطالعه کنید.

  • از چه زمانی در اندیشه رسیدن به موفقیت بوده‌اید ؟
  • راز موفقیت از دیدگاه شما چیست ؟
  • آیا توانسته اید شرایط اولیه را مهیا سازید ؟
  • هم اکنون در چه مرحله ای برای رسیدن به سکوی موفقیت قرار گرفته اید  و چرا ؟
  • آیا در این مسیر با مخالفت و شکست همراه بوده اید ؟
  • براستی دست‌یابی به آن چه فکر می‌کنید امکان پذیر است ؟

برای رسیدن به موفقیت و ایستادن بر سکوی موفقیت بایستی قبل از هر چیز پاسخ این سوالات را واضح و شفاف بدانید.اگر شما سالها مشقت و تلاش را برای رسیدن به هدف خود تحمل کرده‌اید و گام‌های مثبتی را در این زمینه برداشته اید و از روز نخستی که شروع کرده اید بسیار از ساکن بودن فاصله گرفته‌اید و این موفقیت هر چند نسبی شما را ارضاء می کند و با آن زندگی می کنید و با عشق به آن به همه آن چرا که دیگران پیشه کرده اند پشت پا زده اید مطمئن باشید بر سکوی موفقیت خواهید ایستاد.

مسیر موفقیت

 

بیشتر بخوانید : هر آنچه از عشق و کلید خوشبختی و رمز و راز عاشقی باید بدانیم

این حق مسلم شماست و رسیدن به آن اهداف دور از ذهن نیست و با تلاش و ممارست همراه با برنامه ریزی امکام پذیر است ، به گذشته نگاهی بیاندازید و ضعف‌های خود و اشتباهاتی که در مسیر راه مرتکب شده اید را بپذیرید. نقاط قوت را به روی کاغذ بنویسید و در صورت امکان آن را بر شمارید سپس با نقاط منفی مقایسه کنید. کدام کفه سنگین تر است . مثبت یا منفی ” پس به گذشته باز گردید وخطاها را جبران نمائید .

حال شما نیاز به رعایت و انجام چه نکاتی دارید :

ا-ورزش  ٢-خودشناسی ٣تفکر  ۴-تمرکز و تفکیک ۵-عشق ورزی  ۶-محبت و مهربانی ۷-زیبایی ۸-نظم و انظباط ۹-خلاقیت ۱۰- الگو سازی  ۱۱- خلوت و تنهایی ۱۲-اعتبار و اطمینان  ۱۳ اعتماد به نفس ۱۴- آشتی با طبیعت ۱۵ –شفا و بیداری ۱۶- بخشش و آرامش درونی ۱۷- تحصیل علم ۱۸- پرورش اراده  ۱۹- راز داری ۲۰- پرهیز از کوته اندیشی ۲۱ مطالعه  ۲۲- موفقیت های مادی و معنوی  ۲۳-تلاش و سخت کوشی  ۲۴-تجزیه و تحلیل  ۲۵-اعمال روز  ۲۶-پرهیز از خرافه  ۲۷-عادت  ۲۸-احترام به سایرین  ۲۹-مثبت اندیشی

دقت نمایید نکات مطرح شده در بالا مطالبی است که شما می توانید طبق سلیقه و علایق شخصی آن را تغییر دهید. به عبارت دیگر، می توانید برنامه ریزی و عناوین جدیدی در برنامه کاری خود برای رسیدن بر سکوی موفقیت داشته باشید.

راه رسیدن به موفقیت

بیشتر بخوانید : راهکار غلبه بر عادت های منفی و یادگیری عادات مثبت

تمام مطالبی که شما برای رسیدن به موفقیت که همان کلید و راز موفقیت است در ۲۹ گزینه بالا برای شما نوشتم.احتمال دارد شما در بعضی از بخش ها موفق بوده اید ، اما نقاط منفی را شناسایی کنید . کار کمی آسان تر شده است . مجددا شروع کنید، با توجه به اینکه امروز شما با تجربه تر هستید پس مسیرها نیز برایتان کوتاهتر جلوه می کند تا بتوانید هر چه زودتر بر سکوی موفقیت بایستید . شما می توانید تاجر ، هنرمند ، شاعر ، معلم ، محقق ، همسر موفق ، مدیر ، پدر ، برادر ، دوست ، فرزند ، انسان موفق … باشید.

ناگفته نماند شما برای زندگی روزمره خود نیز نیاز به موفقیت دارید. حتی انسان‌هایی که به روزمرگی رسیده اند و هر روزشان یکسان است نیز در ذهن خود نهایت و غایتی را آرزو می کنند . شاید مشکل اصلی این گروه همان است که در مطالب قبلی  متذکر شدیم. غایت نگری را نمی توان از هیچ کس دور کرد. برای رسیدن به مادیات بیشتر ، تحصیلات عالی ، امکانات ، ارتقاء شغلی و غیره … نیاز است پس برای ایستادن بر سکوی موفقیت باید مراحل فوق الذکر را مرور کرد و جز برنامه کاری قرار داد.

Rate this post
۰
برچسب ها :
نویسنده مطلب علی

بدون دیدگاه

logo-samandehi